خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در آیین زنگ ایثار، مقاومت و پیروزی گفت:
اصغری گفت:این واقعه تاریخی عزتمند، رزمندگان با دلاوری و سلحشوری بر نظام سلطه پیروز شده و برای کشور امنیت و اقتدار و عزت به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۹۲۷۸۰۸۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس روز سه شنبه اول مهرماه، زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور جمعی از مسوولان به صورت نمادین در دییرستان پسرانه شاهدقائم قزوین نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: فرارسیدن سالگرد هشت سال دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی مجاهدت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در این دوران به نسل جوان و نوجوان است.

حسنعلی اصغری افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس گویای مقاومت ملتی است که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال به عنوان حماسه ای ماندگار برگ زرینی را در تاریخ ثبت شد.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری دفاع مقدس به‌عنوان یک واقعه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در این واقعه تاریخی عزتمند، رزمندگان با دلاوری و سلحشوری بر نظام سلطه پیروز شده و برای کشور امنیت و اقتدار و عزت به ارمغان آوردند.

این مسوول تصریح کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ ارزشمند همه مسائل را تحت الشعاع قرار داده است.

اصغری اضافه کرد: ما باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و از انچه که در جامعه اتفاق می افتد درک عمیقی داشته باشیم، این امر نیازمند مدیریت اقتضایی، انعطاف پذیری های منطقی در مباحث مدیریتی، پرهیز از غفلت و ولایت‌پذیری است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین باید به مدل های جدید و مناسب جامعه امروز برسیم، همزیستی مسالمت آمیز عقلایی با مجموعه‌ای از شرایطی که در آن قرار می‌گیریم ضروری است؛ باید در مواجهه با شرایط جدید مثل کرونا رفتار منطقی داشته باشیم، مدیریت مشارکتی و پرهیز از خود رایی ها، رشد فضائل اخلاقی، توجه به سرمایه اجتماعی، افزایش خودباوری، دشمن‌شناسی و تلاش و تعامل برای ایجاد رفتارهای خلاقانه و نوآورانه از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیریم.

در ادامه این مراسم فرزندان شهدای مدافع حرم به رسم یادبود تجلیل به عمل آمد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها