خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ما همواره به قدرت مردمی متکی هستیم چراکه قدرت مردمی به موشکی ما حیات می‌دهد و با مذاکره راه به جایی نمی‌بریم.
کد خبر: ۹۲۷۸۱۵۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹

ما همواره به قدرت مردمی متکی هستیم/ با مذاکره راه به جایی نمی‌بریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در آئین نواختن زنگ ایثار و مقاومت با بیان اینکه از ۸ هزار شهید استان، یک هشتم آن شهدای دانش‌آموز از مدارس ابن سینا، علویان، امام و شریعتی بودند، با بیان خاطره‌ای از شهید «محمد رسول رضایی» شهید شاخص سال اظهار داشت: این شهید ۱۳ ساله بود و در عملیات بیت المقدس در منطقه ماوت به شهادت رسید.

وی با اشاره به متن وصیتنامه شهید «رضایی» مبنی بر اینکه در حین تشییع پیکر من پرچم آمریکا را به آتش بکشید، گفت: متن این وصیت‌نامه در قابی در دفتر کار مقام معظم رهبری وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس یک جنگ تحمیلی توسط آمریکا بود، تصریح کرد: با توجه به اسناد موجود، آمریکا به عراق فشار آورد که برای به دست آوردن قدرت منطقه و بزرگ کردن مرز آبی خود باید به ایران حمله کند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ۴۷ کشور به عراق تجهیزات و امکانات دادند و ۳۶ کشور نیروی مستقیم به جنگ فرستادند، گفت: در پایان جنگ نفرات ۱۲ کشور مانند اردن و مصر در اردگاه‌های ما به اسارت گرفته شده بود.

سردار فرجی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی جنگ، ۳۵ روز جوانان غیور این مملکت در خرمشهر جلو ماشین جنگی صدام را با امکانات حداقلی و انفرادی در مقابل چندین لشکر عراق گرفتند، افزود: بعد از ۳۵ روز خرمشهر با خیانت بنی صدر سقوط کرد که در حال حاضر هم شبکه‌های معاند از بنی صدر به نحو احسن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در آن دوران شرایط سختی داشتیم، گفت: در سرپل ذهاب مهمات لازم را نداشتیم و مردم خوب همدان دو بار جلو ماشین جنگی عراق در روزهای ابتدایی جنگ بین سرپل ذهاب و قصر شیرین و روزهای پایانی جنگ در تنگه مرصاد مقابل منافق را گرفتند و سد کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه استان همدان تعداد ۱۳۶ شهید در تنگه مرصاد تقدیم کرده است، اما در این عملیات اسمی از همدان برده نمی‌شود و در یادمان مرصاد عکس شهدای همدانی وجود ندارد در حالی که در تنگه مرصاد ۸۵ درصد نیروهای همدانی به فرماندهی سردار شهید «حاج میرزا سلگی» نقش داشتند، گفت: باید نقش رزمندگان استان همدان دردفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود.

سردار فرجی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی مشکلات زیادی داشتیم، عنوان کرد: وقتی حضرت امام (ره) دستور ورود نیروهای مردمی به جنگ را در عملیات فتح المبین دادند، مشکلات حل شد.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای مردمی ۳ تا ۵ درصد بود، گفت: مردم پشتیبانی کردند و با ورود آنان صحنه‌ها تغییر کرد و تیپ و لشکرهایی در عملیات فتح المبین شکل گرفت و لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) توسط نیروهای استان همدان بنیانگذاری شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه دشمن در فتح المبین بیش از ۲۰ هزار اسیر و ۱۹ هزار کشته بجا ابراز داشت: عملیات بیت المقدس اوج به کارگیری نیروهای بسیجی بود، ۳۶۰ گردان بسیجی بکارگیری شدند.

وی با بیان اینکه دیگر جنگی صورت نخواهد گرفت و ما برای هر حرکتی آماده هستیم، گفت: دوره ناو تمام شده است، ناو کاربرد نظامی ندارد و استفاده ناو کاربرد روانی دارد.

سردار فرجی با بیان اینکه اگر مجموعه جوانان جمهوری اسلامی اراده کنند، می‌توانند کمتر از یک ساعت ناو را به قعر دریا بفرستند، گفت: زمان حرکت ناو و کودتای ارتش‌ها گذشته است، ناوها جرات ندارند به مرز آبی ما نزدیک شوند.

وی با اشاره به شعار «ما قوی هستیم» گفت: ما یک کشور قدرتمند هستیم و قدرت ما نامه دختر ۹ ساله به همراه مواد غذایی است که وقتی متن نامه به دست لشکر انصارالحسین(ع) رسید کل لشکر را به حرکت درآورد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به انهدام پایگاه نظامی عین الاسد و هاج و واج ماندن آمریکایی‌ها، خطاب به دانش‌آموزان گفت: افتخار کنید در کشوری زندگی می‌کنید که خستگی‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی در کشور وجود دارد که نیازمند تغییرات است و این تغییرات نیازمند وجود انسان‌های انقلابی است.

سردار فرجی گفت: ما همواره به قدرت مردمی متکی هستیم چراکه قدرت مردمی به موشکی ما حیات می‌دهد و با مذاکره راه به جایی نمی‌بریم.

وی با بیان اینکه دشمن در پی آن است که از وجود کرونا ما را به چالش بکشد، گفت: باید مراقبت کنید همانطور که در ۸ سال دفاع مقدس و ۴ دهه مقاومت کردیم باید به جنگ با کرونا برویم و آن را شکست دهیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه کرونا ابزاری در دست دشمن شده است، گفت: دشمن خود در حال نابودی است و در آتش می‌سوزد اما باز بر فشار اصرار دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات