مسئول روابط عمومي سپاه آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاریخ ایران در زمان شاهان و بی کفایتی آن ها در واگذاری بخش هایی از خاک کشورمان به بیگانگان، اظهارداشت: ولی شهدا با گذشتن از جان در دوران دفاع مقدس نگذاشتند وجبی از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.
کد خبر: ۹۲۷۸۲۴۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶

جعفر اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، افزود: دوران دفاع مقدس ما دورانی بی بدیل در بروز استعدادهایی بود که علاوه بر اعتقادات همه خلاقیت های و فناوری ها در آن بروز و ظهور یافت و اکنون با تکیه بر آن توانمندی ها بسیاری از تجهیزات بومی و تولید داخلی ساخته می شود.
وی توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن را مهم ترین عامل در انتقال این فرهنگ به نسل جوان عنوان و تاکید کرد: متولیان و پیشکسوتان باید در تبیین فرهنگ دفاع و شناساندن سیره شهدا به ذائقه و علایق مخاطبان اهتمام بیشتری داشته باشند.
اسکندری معرفی شهدا، وصایا و شناساندن آن ها را عامل مهم دیگری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نام برد و تاکید کرد: رسانه ها بهترین بستر و ابزار در این خصوص بوده و می توانند اثربخش باشند.
وی برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس را از دیگر ضرورت های آشنایی مردم بخصوص جوانان با رویدادهای دوران دفاع مقدس خواند و گفت: در این نمایشگاه ها آثار دوران دفاع مقدس، اسناد و توانمندی های بعد از آن دوران به صورت ملموس و مشهود به مخاطب عرضه می شود و این نکته قطعا در آشنایی مردم با فرهنگ دوران دفاع مقدس موثر خواهد بود.

ارسال نظرات