خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: ایجاد مرکز نیکوکاری تخصصی رویکردی است که برای ارائه خدمات متناسب با نیاز محرومان پیگیری می شود.
کد خبر: ۹۲۷۸۴۹۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی در مراسم آغاز بکار نخستین مرکز نیکوکاری دانشگاه آزاد که "سفینه النجاه" نام گرفته است، بیان کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۸۴ مرکز نیکوکاری ایجاد شده است که از این تعداد مرکز برخی در مساجد و برخی در محلات و مراکز علمی و آموزشی فعال هستند.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری ایجاد شده در مساجد به صورت عمومی به فعالیت می پردازند و خدمات مختلف و گسترده ای را به نیازمندان ارائه می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مراکز نیکوکاری تخصصی در مراکز خاص ایجاد می شوند که در این مراکز خدمات به نیازمندان تخصصی تر ارائه می شود به عنوان نمونه مراکز نیکوکاری آموزش و پرورش علاوه بر خدمات عمومی، در زمینه خدمات تحصیلی و علمی فعالیت چشمگیر تری دارد.

وی افزود: در پارک علم و فن آوری استان قزوین، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، لشگر ۱۶ زرهی قزوین و ... مراکز نیکوکاری ایجاد شده است و امروز نیز نخستین مرکز نیکوکاری در دانشگاه های آزاد استان قزوین ایجاد می شود.

فرهادی عنوان کرد: در مرکز نیکوکاری دانشگاه آزاد انتظار می رود با توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی این دانشگاه در زمینه ایجاد اشتغال های نو و فن آور از حمایت های دانشگاهی بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: دانشگاه در کنار کمک های مالی عمومی برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان، می تواند اتاق فکری برای ارائه خدمات مشاوره ای برای تعمیق فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه باشد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشگاه ها در حوزه نیکوکاری می تواند بسیار برجسته تر باشد چراکه جامعه دانشگاهی در حوزه عمل با علم حرکت می کند.

وی یادآورشد: مراکز نیکوکاری دانشگاهی حتی می توانند در زمینه فعالیت سایر مراکز نیکوکاری خط فکری دهند و با ایجاد بسترهای مناسب زمینه ارتقای خدمت به نیازمندان را بیش از پیش فراهم کنند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها