خبرهای داغ:
شهردار نطنز:

شهرداری نطنز نیازمند توجه ویژه دولت در اعطای تجهیزات اطفاء حریق در ساختمان های بلند مرتبه است

شهردار باغشهرتاریخی نطنز گفت: شهرداری نطنز نیازمند توجه ویژه دولت در اعطای تجهیزات اطفاء حریق در ساختمان های بلند مرتبه است و با بروز هرگونه آتش سوزی و یا حادثه ای در طبقات بالا، امکان امداد رسانی به سختی وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۷۸۵۵۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نطنز؛ علی پیراینده شهردار نطنز با اشاره به اینکه ابتدای سال آتش سوزی باغات به صورت گسترده به آتش نشانی شهرداری نطنز اعلام شده، تمام امکانات و تجهیزات خود را برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر باغات بکار گرفته است.
پیراینده تصریح کرد: اخیراً با پیگیری های صورت گرفته یک دستگاه تنفسی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به صورت رایگان از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور به بخش ایمنی و آتش نشانی واحد خدمات شهری شهرداری نطنز تحویل شد .
شهردار نطنز در نشست با منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان پیرامون عدم تجهیزات کافی برای آتش نشانی نطنز اظهار کرد: ایستگاه آتش نشانی نطنز فقط شامل ماشین های آتش نشانی آب پاش است و تجهیزات اطفای حریق برای ساختمان های بلند مرتبه را در اختیار ندارد.
وی گفت: خلأ در امکانات و تجهیزات آتش نشانی، خودروهای فرسوده و قدیمی، عدم وجود خودرو نردبان دار و عدم وجود خودرو پیشرو جهت دسترسی به برخی نقاط به علت کوچه های کم عرض و باریک از معضلات و مشکلات آتش نشانی شهرداری نطنز است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تأییدیه ایمنی در ساختمانهای بلندمرتبه وجود نداشته است، افزود: متأسفانه اکثر ساختمانهای بلند مرتبه نیز از امکاناتی همانند سیستم اعلام و اطفاء حریق بی بهره اند و هیچ گونه نظارتی بر روی این موضوع نشده است.
پیراینده یادآور شد: شهرداری نطنز نیازمند توجه ویژه دولت در اعطای تجهیزات اطفاء حریق در ساختمان های بلند مرتبه است و با بروز هرگونه آتش سوزی و یا حادثه ای در طبقات بالا، امکان امداد رسانی به سختی وجود خواهد داشت.
وی افزود: از مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری خواستاریم با توجه به اینکه نطنز باغات، ساختمانهای بلندمرتبه و مکانهای تاریخی فراوانی دارد که هر لحظه ممکن است حادثه ای در آنها رخ دهد، نگاه ویژه ای داشته باشند و امکانات روز آتش نشانی را به این شهرداری اختصاص دهند.
وی افزود: نطنز با قدمت تاریخی کهن، در برخی از نقاط امکان بلندمرتبه سازی وجود ندارد اما در نقاطی که می توان به آپارتمان سازی روی آورد میطلبد تمامی قوانین اعم از رعایت اصول ایمنی و آتش نشانی و دیگر موارد توجه شود.
شهردار نطنز با بیان اینکه 7مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی است، اظهار داشت: نمایشگاه وسایل و تجهیزات آتش نشانی و ایمنی و همچنین اطفاء حریق و پیشگیری به مدت 4 روز در محوطه شهرداری نطنز برپا می شود و ضمن نمایش 200 قطعه از وسایل آتش نشانی، آموزشهای لازم به دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی در بین کودکان و نوجوانان، ارائه نماید.
وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی شهرها و روستاهای بخش مرکزی شهرستان نطنز و حدود 80 کیلومتر از آزاد راه اصفهان- تهران تحت پوشش آتش نشانی شهرداری نطنز می باشد، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته بیش از 500 عملیات مقابله با حادثه و آتش سوزی توسط آتش نشانی شهرداری نطنز انجام و 800 ساعت آموزش مقابله با حوادث و آتش سوزی به شهروندان و دانش آموزان ارائه گردیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار