خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد؛

برگزاری یادواره شهدای گمنام در دانشگاه آزاد گرمسار

در سومین روز از هفته دفاع مقدس یادواره شهدای گم نام و مراسم گرامیداشت شهدای دفاع مقدس در دانشگاه آزاد گرمسار برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۶۷۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان گرمسار، خانواده های شهداء، استادان، کارکنان و دانشجویان، چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گرامی داشته شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا آرامی، امام جمعه گرمسار، مومن دانشگر، پدر شهید مدافع حرم عباس دانشگر و قاسم علی بیگی، یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و کارمند واحد گرمسار به ایراد سخنانی در خصوص دلاورمردی های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا آرامی، امام جمعه گرمسار در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره رزمندگان، ایثارگران، جانبازان وشهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام را گرامی داشت را بزرگترین دانشگاه بشریت برشمرد و بر حرکت در راستای دانشگاه کربلا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بعد از کربلا به اعتقاد ما کربلای ایران بزرگترین دانشگاه بشریت شد اظهار کرد: کربلای ایران، همین دفاع مقدس، جوانان رزمنده ای که شاگردان ممتاز کربلا بودند توانستند این دانشگاه عشق را در کربلای ایران رقم بزنند و امام راحل (ره) به اعتقاد بنده بهترین و ممتازترین شاگرد دانشگاه و مکتب امام حسین (ع) بود که این بسیجیان و رزمندگان و ایثارگران به امام اقتدا کردند.

امام جمعه گرمسار ادامه داد: بسیجیان و رزمندگان و ایثارگران راه و مسیر را از امام یاد گرفتند، فلذا اینگونه بود که کربلای دیگری رقم خورد و باید درس های کربلا را در این دانشگاه اولویت قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا آرامی ایستادگی در برابر ظلم و ظالم را راه شاگردان مکتب کربلا و اباعبدالله الحسین (ع) دانست و افزود: انسان آزاده و شاگرد مکتب اباعبدالله الحسین (ع) کسی است که در مقابل ظلم و فساد بایستد و باید یزید را شناخت، ظالم را شناخت و یزد صفت را شناخت و در مقابلش ایستاد.

وی نماز و حجاب و عفاف را از دیگر درس های دانشگاه کربلا برشمرد و تاکید کرد دانشگاه های ما بایستی در راستای دانشگاه کربلا حرکت کنند تا بشود راه حسین (ع) و راه سعادت.

مومن دانشگر، پدر شهید مدافع حرم عباس دانشگر نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی های رزمندگان در سخنانی به برخی از خصوصیات بارز اخلاقی فرزند شهیدش پرداخت.

وی گفت: تاکنون هزاران نسخه از وصیت نامه شهید مدافع حرم عباس دانشگر در نقاط مختلف کشور توزیع شده است که این اقدام در افزایش شناخت اقشار مردم از افکار این شهید نقش داشته است.

دانشگر ادامه داد: پسرم مقید به شرعیات و فرائض بود و هیچگاه ندیدم که نماز اول وقتش ترک شود و همیشه به این موضوع اهمیت می‌داد و خانواده را برای خواندن نماز اول وقت تشویق و ترغیب می‌کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم قاسم علی بیگی، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و کارمند واحد گرمسار در سخنانی به بیان خاطرات خود در عملیات های مختلف و جبهه های جنگ پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج گلینی فرمانده سپاه ناحیه گرمسار، محمد امین بخشیان مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیری فرد، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، حجت الاسلام و المسلمین سعدالله حسنی، مدیر فرهنگی واحد گرمسار نیز در این مراسم حضور داشتند.

تجلیل از مومن دانشگر، پدر شهید عباس دانشگر، شهید مدافع حرم، میلاد مصدق، مسئول بسیج دانشجویی واحد گرمسار و قاسم علی بیگی، رزمنده دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار