نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای بهبود بازار فروش خرمای ایران بویژه در دیگر کشورها، وزارت امور خارجه به کمک صادرکنندگان این محصول می‌آید.
کد خبر: ۹۲۷۸۷۴۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، ابراهیم رضایی افزود: برای حمایت از کشاورزان و بهبود بازار خرما تلاش و پیگیری زیادی انجام شده‌است.
وی با اشاره به دیدار با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: به همراه شماری از فعالان حوزه خرما شهرستان دشتستان نشستی با انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه صورت گرفت که پیگیری‌های خوبی در موضوع خرما انجام شد.
رضایی اضافه کرد: در این نشست معاون اقتصادی وزیر امور خارجه آمادگی این وزارتخانه و سفارت‌خانه‌های ایران در کشور‌های مختلف را برای همکاری با صادرکنندگان خرما اعلام کرد.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد شماری از هیات‌های اقتصادی و بازرگانان خارجی به شهرستان دشتستان دعوت شوند تا زمینه برای تقویت صادرات خرما فراهم شود.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تسهیل صدور ویزا برای صادرکنندگان خرما خبر داد و افزود: وزارت امور خارجه برای معرفی بازار‌های جدید صادرات این محصول اعلام آمادگی کرده‌است.
رضایی افزود: بجز عراق و روسیه، کشور‌هایی همچون هند، ارمنستان، چین و ترکیه نیز برای خرید خرمای ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که با کمک صادرکنندگان و مسئولان مرتبط تلاش می‌شود این محصول به این بازار‌ها راه پیدا کند.
شهرستان دشتستان با بیش از چهار میلیون اصله نخل سالانه ۱۲۰ هزار تن خرما تولید می‌کند.
درسال جاری باتوجه به همه‌گیری بیماری کرونا درجهان و اعمال محدودیت‌هایی در زمینه صادرات و واردات کالا در کشور‌های مختلف بازار‌های صادراتی خرما با مشکلاتی روبرو شده‌است.
پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها