با حضور فرمانده سپاه فتح :

مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران به بهره برداری رسید

مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح، مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۷۵۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل ،فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت:هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، هفته ای که یاد آور حماسه آفرینی ها و عزت بخشی های مداومی است که در این 40سال به کشور،نظام ما و جهان اسلام ،خداوند متعال ارزانی داشته داشته است.

وی افزود:امروز شاهد افتتاح مرکز درمانی شهدای گچساران هستیم و لازم است یاد و نام سه عزیزی(زارع،صداقت نژاد ویران زاده) که برای پیگیری و بررسی احداث این درمانگاه در حادثه سقوط هواپیما به لقاءالله پیوستند را گرامی بداریم.

هیچ نوع خط کشی در حوزه فعالیت سپاه وجود ندارد

خرم دل اظهارکرد:در مجموعه سپاه هیچگونه خط کشی در حوزه فعالیت مان وجود ندارد و برای خودمان نیز ترسیم نمی کنیم چرا که باور داریم و راهبرد اصلی ماست که هرجا مردم نیازی داشته باشند و هرجا دولتمردان ما و دیگرمجموعه های نیاز باشد ،سپاه و بسیج خود را موظف می داند در آن عرصه ها ورود کند و کمک کند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:یک روز بحث امنیت است،یک روز بحث امداد و نجات است یک روز بحث سلامت است و هر موضوعی که فکر کنید سپاه وظیفه و رسالت دارد درآن حوزه ورود کند و امروز ما می توانیم با افتخار اعلام کنیم که در این استان علی رغم همه محدودیت ها و عقب ماندگی های تاریخی که وجود دارد ،هم در حوزه دولت، مجوعه های امدادی و نیز در مجموعه سپاه اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است.

مرکز جراحی پیشرفته

وی افزود:امروز در مرکز استان یک مرکز جراحی محدود خوب و پیشرفته داریم که الحمدالله با توجه به عقب ماندگی هایی که در این حوزه دلاشتیم امروز بخش عمده ای از نیروهای مسلح استان و نیز خدماتی که در اختیار مردم قرار می دهد، باعث افتخار ماست.

خرم دل گفت:یکی دیگر از بحث ها هم توسعه مراکز درمانی بود که در سنوات گذشته یک درمانگاه در خود یاسوج افتتاح شد و امروز نیز دومین مرکز است که در گچساران افتتاح رسمی می شود و یکماه پیش نیز کلنگ احداث سومین درمانگاه در شهرستان بهمئی به زمین زده شده است و درمانگاه دیگری هم در دهدشت و مادوان یاسوج هم در دست اقدام است.

اقدامات شایسته در مناطق کمتر برخوردار

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:توسعه خدمات درمانی وظیفه ماست و همین بسیج جامعه پزشکی اقدامات خوب و ارزشمندی ر ا در مناطق محروم انجام داده است،بنابراین سپاه نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد. عده ای از رزمندگان و فرماندهان بهداری زمان جنگ با مدیریت "سردار صفوی" 18سال پیش موسسه ای بنام امدادگران عاشورا راه اندازی کردند که رسالتش هم خدمات رسانی به بیماران صعب العلاج و سرطانی است.

بیش از 2هزار بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان

وی افزود:به هر دلیلی با تاخیر این موسسه، در استان ما راه افتاد درحالی که بیش از 2هزار نفر بیمار سرطانی و صعب العلاج در استان داریم که اغلب هم دچار مشکلات مالی هستند و خانواده ای وجود دارد که 5نفرشان بیمار سرطانی هستند و در حال حاضر بسیج سازندگی مشغول ساخت خانه برای برخی از خانوارهای نیازمند است.

خدمت به مردم رسالت اصلی سپاه است

خرم دل گفت:سپاه علی رغم داشتن نگاه امنیتی و نظامی به کشور ،اما خدمت به مردم رسالت اصلی سپاه است چرا که دشمن شبانه روز در حال نا امید کردن و سم پاشی است و وظیفه داریم همه با هم این توطئه ها را خنثی کنیم و یک الگوی جهادی به جهان و مردم عزیزمان عرضه کنیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:امروز درمانگاه بسیج در سطح استان خدمات شایسته ای انجام داده است که در بحث بیمه تکمیلی بسیجیان یک هزار و 344نفر ،بیمه عمرو حوادث 960نفر،بیمه تامین اجتماعی 49نفر،کارت اخذ خدمات 2هزارو 100نفر صورت گرفته است.

وی افزود:در بحث کمک به زوج های نابارور نزدیک به 400نفر را تحت پوشش و کمک قرار داده اند، طرح رمضان ،بیمه تکمیلی، درمان رایگان رزمندگان و بسیحیان فعال از دیگر خدمات است.

مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران دارای بخش های عمومی ، تخصصی ، دندانپزشکی، آزمایشگاه ، سنوگرافی، رادیولوژی ، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری و داروخانه است که از لحاظ تجهیزات و فضا بسیار خوب ، مناسب و در خور شان مردم ساخته شده و در حال ارائه خدمات در بخش های فعال است.

این مرکز درمانی با زیر بنای یکهزارو 200 متر مربع در زمینی به مساحت 3هزار مترمربع در بلوار گلستان گچساران (نبش گلستان ۴ )ساخته شده است و در راستای خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات