جمهوری اسلامی هیمنه دشمن را شکست/اعتماد به جوانان از درس‌های دفاع مقدس

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی هیمنه دشمنان را شکست و به چالش کشید، گفت: اعتماد به جوانان از درس‌های دفاع مقدس است و باید آن را جدی گرفت.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۰۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
جمهوری اسلامی هیمنه دشمن را شکست/اعتماد به جوانان از درس‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی در گردهمایی علما و روحانیون شهرستان شاهرود به مناسبت هفته دفاع مقدس در سخنانی با اشاره به آیه ۴۵ سوره انفال اظهار کرد: بنده این آیه را آیه دفاع مقدس نام‌گذاری کرده‌ام؛ جنگ تحمیلی ما طولانی‌ترین جنگ در قرن بیستم بود که به کشور ما تحمیل شد.
وی افزود: در دفاع مقدس، دو برابر جنگ جهانی دوم و فقط در عملیات کربلای ۵ نزدیک به دو میلیون موشک به سر ملت ایران ریخته شد و در عملیات خیبر بیش از یک میلیون بمب ریختند.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: ما از ۱۸ کشور اسیر گرفتیم و به قول آیت‌الله جوادی آملی، دفاع مقدس، جنگ جهانی سوم بود.
حسینی‌دیباجی تصریح کرد: دشمن ما تا دندان مسلح بود و شوروی، عربستان و بحرین کمک‌های مالی فراوان به آن‌ها کردند و کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز کمک تسلیحاتی به رژیم بعث عراق انجام داد؛ اما ایران اسلامی باعزت ایستاد و رزمندگان اسلام پیغام فتح را به جهانیان رساندند.
وی با اشاره به اینکه کشور ما مدافع بود؛ نه آغازگر جنگ و درسش را از قرآن و اهل‌بیت (ع) گرفته بود، گفت: امام راحل تأکید داشت، برای تنبیه متجاوز «جنگ جنگ تا رفع فتنه» و این نماد اقتدار و عزت ملت بود و دفاع مقدس گنجینه ارزشمند حقیقی است و درس‌های زیادی به ما داد که برای امروز ما باید استفاده شود.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه برکات دفاع مقدس فراوان است و به تقویت انسان‌های الهی و اجتماعی در دوران دفاع مقدس به‌عنوان نخستین برکت آن دوران اشاره کرد و افزود: جبهه دانشگاهی بود که عارفان زیادی تربیت کرده است.
حسینی‌دیباجی با اشاره به تربیت انسان مبتکر خلاق در دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس ابتکارات فراوانی انجام شد و فرماندهانی، چون تهرانی‌مقدم تربیت شد که امروز ما دارای تجهیزات نظامی برتر دنیا هستیم.
وی تأکید کرد: ما با این پشتوانه و جوانان و ملت مقاوم آیا نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی و خودرو را مانند دوران دفاع مقدس برطرف کنیم؛ جوانان خلاق و مبتکر دوران دفاع مقدس الآن هم هستند، اما از توان آن‌ها استفاده نمی‌شود.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تصریح کرد: غلبه تکلیف‌گرایی بر نتیجه‌گرایی در دوران دفاع مقدس از برکات آن است که مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی تکلیف و این روحیه انقلابی است و هشت سال دفاع مقدس از تجربیات گام نخست انقلاب اسلامی بوده و برای گام دوم انقلاب باید از آن استفاده کرد.
جمهوری اسلامی هیمنه دشمن را شکست/اعتماد به جوانان از درس‌های دفاع مقدسشرایط امروز مانند دوران دفاع مقدس است
حسینی‌دیباجی عنوان کرد: شرایط امروز ما مانند دوران دفاع مقدس است و آرایش نظامی دشمن در همه جوانب علیه ملت ایران است و به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب خرمشهر‌ها در پیش است که باید آماده شد.
او تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را مهم‌ترین راه‌حل برای رفع مشکلات فراروی کشور دانست و افزود: باید دولت جوان حزب‌اللهی با نگاه و عمل به‌موقع و به‌هنگام انقلابی و بن‌بست‌شکن تشکیل دهیم و اعتماد به جوان‌ها را که از درس‌های دفاع مقدس است را جدی بگیریم و بدانیم جوانان اداره‌کننده جنگ بودند.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان ادامه داد: امروز هم دیدیم که در بخش‌های مختلف مقابله کرونا، زلزله، سیل و دفاع از حرم، جوانان طلبه پرچم‌دار هستند و استان سمنان در این زمینه خوب درخشید.
حسینی‌دیباجی اظهار کرد: دشمنان ما در این سال‌ها تلاش کردند رابطه مردم و روحانیون را به هم بزنند و مردم در کرونا فهمیدند روحانیون و طلاب کمک‌کننده و دوستان آن‌ها هستند و دشمنان مشخص شدند.
وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب آقا به جوانان اعتقاد دارند؛ به‌ویژه طلاب و روحانیون که باید اثرگذار باشند، گفت: اقدام قاطع برای رفع مشکلات و تزریق امید و اعتماد در جامعه باید موردتوجه ویژه قرار گیرد و دشمن تلاش دارد این اعتماد را تبدیل به یأس کند.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه ملت ما چهار دهه مقاومت کرد و امنیت و اوج گرفتن روحیه ایثار و شهادت نتیجه دفاع مقدس است، افزود: امروز جمهوری اسلامی هیمنه دشمنان را شکست و به چالش کشید؛ آمریکا در بحث مکانیسم ماشه تلاش داشت، علیه کشور ما قطعنامه صادر کند؛ اما شکست خورد و این بی‌آبرویی بزرگی برای آن‌ها است.
حسینی‌دیباجی با بیان اینکه امروز اقتدار ایران اسلامی به جهانیان ثابت شده است، تأکید کرد: تا حق و باطل است، مقابله هم وجود دارد و خرمشهر‌ها در پیش است تا بتوانیم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم.
در این گردهمایی از حجج‌الاسلام غلامرضا قندهاری، حمید عبداللهیان و عباس امینی به‌عنوان ایثارگران روحانی شهرستان شاهرود با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
همچنین از حجج‌الاسلام وحید محمدی، محمدرضا اشراقی، رضا سمیعی، علیرضا زمانی، محمدمهدی نوری، حسین آقاباقری، عمار نبی، محمد رستمی، امیر مریدیان، محمد قلی‌زاده، محمد عزیزی، محمدتقی بذرکار، سیدمحمدعلی موسویان و حامد عامریان و بانوان طلبه جهادگر ازجمله مریم بداقی، اعظم میرزایی و مریم علیان‌نژاد در راستای خدمت در راستای مقابله با کرونا و تدفین امورات کرونایی تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار