استاندار اردبیل گفت: حفظ و احیای فرهنگ دفاع مقدس ، راهکار نجات کشور از تمام آسیب‌ها بوده و باید در این زمینه همچنان کار کرد
کد خبر: ۹۲۷۸۸۵۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱

احیای فرهنگ دفاع مقدس راهکار نجات از آسیب هاست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اکبر بهنامجو  در مراسم تجلیل از رزمندگان شاغل در استانداری و فرمانداری اردبیل تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده  و وظیفه همه ما حراست از این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آینده است  چرا که جامعه ما به فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ مقاومت، همدلی و تلاش توام با  بی توجهی به مادیات می باشد نیازمند است.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت‌های تربیتی  رزمندگان و نسل بازمانده از دوران دفاع مقدس به نحو شایسته استفاده کنیم و با الگو قرار دادن این شخصیت ها و استفاده از حضور این نسل از بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی در بین خانواده ها، نوجوانان و آحاد جامعه جلوگیری کنیم.
استاندار اردبیل با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول موزه دفاع مقدس استان، تشریح کرد: این مکان به عنوان منبعی از ذخایر ارزشمند دفاع مقدس استان در حفظ و احیای فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به رشادت‌های کم نظیر اهالی استان در طول تاریخ در عرصه دفاع از وطن ، وجود سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام در استان را افتخاری برای منطقه دانست.
بهنام جو افزود: علاوه بر دوران دفاع مقدس ، استان اردبیل در زمان انقلاب و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز شهدایی تقدیم کرده است.
در این مراسم دو تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتی را از رشادت های ایثارگران بیان کردند.
مداحی و تجلیل از چند تن از حاضران از دیگر برنامه های این مراسم بود

ارسال نظرات