همسر شهید شریف علی‌حسینی( شهیدی که در آخرین دیدار، شهادتش را پیش بینی کرده بود) امروز به عنوان کارآفرین با تجربه در حوزه مرغداری صنعتی، موفق به اشتغالزایی شده است؛ اشتغال و تولیدی که نیازمند حمایت جدی مسوولین است.
کد خبر: ۹۲۷۹۰۴۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، فرهنگ شهادت، حماسه و ایثاری است که در پرتو سال‌های نورانی دفاع مقدس در آفاق این سرزمین مقدس و آینه جان‌های شفاف مردمانش ریشه دواند و چنان تأثیر شگرفی در تمامی ابعاد از خود برجای گذاشت که تاریخ تا قرن‌ها، شاهد جلوه‌های آن خواهد بود.

همسر شهیدان، صحنه گردانی از زندگی را بر عهده می‌گیرند؛ زنانی که باید در عین حال قوی و محکم و از همه مهمتر ادامه دهنده راه شهیدان باشند؛ اینجا زیر سقف یکی از خانه‌های شهرستان دره‌شهر یاد و خاطره یکی از شهدای کشورمان برای همیشه زنده است.

کارآفرین باتجربه در حوزه مرغداری صنعتی

شریف علی‌حسینی متولد ۳ مرداد ۱۳۴۵ از روستای علیشروان از توابع شهرستان دره‌شهر در تاریخ ۲۲دی ۱۳۶۵ در شلمچه به علت اصابت ترکش شهید شد؛ او که لباس رزم بر تن کرده بود و راهی میدان جنگ و مبارزه با رژیم بعثی عراق شد و در آخرین مرخصی و بازدیدش به خانه شهادتش را پیش بینی کرده بود و آسمانی شد.

فاطمه همسر شهید علی‌حسینی مدیریت خانه، تربیت فرزندان و کسب درآمد را بر دوش کشیده، همسر شهید امروز به عنوان کارآفرین با تجربه در حوزه مرغداری صنعتی، موفق شده که برای خود و فرزندان و دیگر اهالی منطقه اشتغال ایجاد کند؛ اشتغال و تولیدی که نیازمند حمایت جدی مسوولین است.

ایجاد اشتغال برای 8 نفر به صورت مستقیم

فاطمه پویان همسر شهید علی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ایلام، گفت: در سن ۱۵ سالگی با شریف ازدواج کرده‌ام و به مدت 3 سال زندگی مشترک داشته‌ایم؛ شریف در آخرین دیدارش شهادتش را پیش بینی کرده بود و من آن زمان تنها ۱۸ سال سن داشتم او مرا با دو پسر 1 ساله و 2 ساله تنها گذاشت.

وی افزود: بعد از شهادتش تصمیم گرفتم که یک مرغداری را راه اندازی کنم؛ مرغداری که در حال حاضر توانسته‌ام برای 8 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنم؛ مرغداری ۲۰۰۰۰ قطعه‌ای گوشتی در بدره که سالانه در آن میانگین ۵ بار جوجه ریزی انجام می‌شود.

این همسر شهید ادامه داد: نبود نقدینگی در واحدهای تولیدی،کمرنگ بودن صادرات مرغ، التهاب بازار نهاده، مشکل قسط‌های عقب افتاده از جمله مشکلات در صنعت مرغداری است و از مسوولین مربوطه انتظار داریم که مشکلات را مرتفع سازند و به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

تولید سالانه 250 تن مرغ گوشتی 

یدالله سجادی‌فر رئیس اتحادیه مرغداران ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: فاطمه پویان همسر شهید علی‌حسینی از مرغداران فعال شهرستان بدره است که سالانه بالغ بر ۲۵۰ تن مرغ گوشتی را وارد بازار مصرف می‌کند.

ارسال نظرات