خبرهای داغ:
حجت الاسلام «علی لقمانپور» گفت: افتتاح مرکز فرهنگی و باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان آرزوی دیرینه مردم شهیدپرور قم و در واقع قدردانی از شهیدان والامقام و خانواده‌های گرانقدر آنان است.
کد خبر: ۹۲۷۹۰۹۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی و باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: استان قم ۶ هزار شهید از بسیج، ارتش، سپاه، ناجا، مدافعان حرم و شهدای امنیت را تقدیم کرده و ۷۰۰ شهید از استان قم نیز در زمره شهدای مفقودالاثر هستند که نام و راهشان را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به رهنمود‌هایی از امامین انقلاب در خصوص زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا افزود: مفتخر هستیم در چهلمین سال دفاع مقدس به همت استاندار و شهردار و دیگر مسئولان شاهد افتتاح مرکز فرهنگی و باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستیم.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: افتتاح موزه از آرزوی‌های دیرینه مردم شهید پرور قم بوده و در واقع قدردانی از شهدا و خانواده‌های معظم آنان و ترویج آموزه‌های عاشورایی دفاع مقدس است.

وی افزود: ردیف بودجه استانی و نیز کمیته فنی برای پیگیری امور موزه در نظر گرفته شده که در این زمینه قدردان استاندار محترم و معاونت محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری و همچنین تلاش‌های شبانه روزی شهرداری قم و دیگر دستگاه‌های استان هم هستیم.

لقمانپور ادامه داد: با همکاری مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم، دو رشته کاردانی امور فرهنگی و موزه و کارشناسی روایتگری دفاع مقدس در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: بزرگترین مرکز اسناد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز بزرگترین کتابخانه ایثار و شهادت و مقاومت با همکاری دستگاه‌های استان در محل باغ موزه دایر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: ۸ رشه کارشناسی ارشد و یک رشته دکترا در محل باغ موزه قم برای نخستین بار در کل کشور دایر می‌گردد که وزنه‌ای علمی برای این مرکز خواهد بود و استان قم در زمینه راه اندازی مراکز علمی در جوار موزه دفاع مقدس همچون لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در زمان دفاع مقدس، خط شکن خواهد بود.

وی افزود: ان شاءالله بتوانیم در این مجموعه معظم سناریو‌های طراحی شده در بحث موزه آرایی را به خوبی پیاده کنیم.

لقمانپور همچنین مراتب تقدیر سرکار خانم نظامدوست مادر بزرگوار شهیدان مهدی و مجید «زین الدین» از دست اندرکاران ساخت موزه دفاع مقدس را اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها