به مناسبت هفته دفاع مقدس

شب شعر خوانی در شهرستان الیگودرز برگزار شد

جلسه شعر خوانی با موضوعات عاشورا، دفاع مقدس و مدافعان سلامت توسط شعرا و هنرمندان شهرستان الیگودرز در دفتر امام جمعه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۳۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر بنیاد شهید و تعدادی از برادران و خواهران شاعر و هنرمند، برنامه شعر خوانی با موضوعات عاشورا، دفاع مقدس و مدافعان سلامت برگزار شد و در این مراسم هرکدام از شعرا و هنرمندان عزیز سروده ها و اشعار زیبای خود را پیرامون موضوعات فوق قرائت  کردند

 حجت الاسلام مهدی سرلک امام جمعه الیگودرز در این مراسم گفت: روحیه امیدوار و لطیف شما هنرمند نباید فقط به جمع های خودتان بسنده شود، بلکه سعی کنید این روحیه را به جامعه نیز تزریق کنید. وی گفت: خیلی از مسائل و مشکلات را با زبان شعر می توان بیان کرد.
وی افزود: ما هنرمند کم نداریم، بلکه کم توجهی شده و آن قدر درگیر کارهای سیاسی شدیم که از این سرمایه ها مهم غافل شده ایم که امیدواریم با سرمایه گذاری در این عرصه بتوانیم شاهد گسترش هنر و ادبیات خصوصا در بحث شعر و شاعری در شهرستان باشیم.

میثم محتشم آرا سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه و حاضرین در جلسه گفت: از آنجا که هر جرياني با خودش ادبياتي همراه مي‌آورد، دفاع مقدس نیز توانست ادبيات خاص خود را در شعر و ادب فارسی ایجاد کند.

وي بیان کرد: نسل اول شعر دفاع مقدس، در آغاز مانند هر حركت جديدي ناپخته بود، اما از حدود سالهاي 63، 64 به ادبياتي مي‌رسيم كه بی تردید ماندگار خواهد بود، چراكه از شعار گذشته و به عمق و شعور رسيده است.

محتشم گفت : که جنگ ما اتفاقي بود كه خاطره و يادش فراموش نشدني است و بنابراين همچنان مي‌توان در اين حوزه كار كرد و اثر آفرید.

سرهنگ برامکی فرمانده سپاه ناحیه الیگودرز نیز  بیان کرد:امروز زبان شعر می تواند کمک بزرگی برای معرفی مقاومت هشت ساله ما باشد، مقاومتی که ویژگی آن عشق، علم و عقل بود.


وی گفت : با زبان شعر می تواند روحیه مقاومت را برای همیشه زنده نگه داشت.

گفتنی است دراین مراسم ضمن تقدیر از هنرمند رزمنده علیرضا نعمت الهی، تعدادی از شاعران شعرهای خود را با موضوع عاشورا و هشت سال دفاع مقدس خواندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات