خبرهای داغ:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان:

سبک زندگی ایرانی_اسلامی نقش مهمی در پایداری خانواده دارد

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: سبک زندگی ایرانی_اسلامی نقش مهمی در پایداری خانواده و تقید به حفظ ارکان خانواده دارد به همین دلیل و در راستای کاهش آمار طلاق کارگاه‌های مهر ویژه متقاضین طلاق برگزار می‌گردد.
کد خبر: ۹۲۷۹۲۷۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

سبک زندگی ایرانی_اسلامی نقش مهمی در پایداری خانواده داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین عسگری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از منظر دین مبین اسلام صیانت و استحکام بنیاد خانواده دارای اهمیت زیادی است تا جایی که سلامت و پویایی جامعه را وابسته به این مهم دانسته و از نگاه پژوهشگران دینی بهره‌گیری از سبک زندگی ایرانی_اسلامی در رشد و پرورش صحیح فرزندان اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: امروزه با وجود تاکیداتی متعددی که به حفظ بنیان خانواده و سازش زوجین با یکدیگر شده، برخی از زوجین با شروع کوچکترین مشکلات و حوادث در زندگی مشترک، قدم در راه متارکه و جدایی برداشته تا بدین صورت به اختلافات و مشکلات خود پایان دهند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار کرد: نظر به طرح دعاوی متعدد اختلافات خانوادگی از سوی زوجین در محاکم خانواده از آنجا که طلاق تنها راه حل برای پایان دادن اختلافات نیست، ضرورت دارد که زوجین با بالابردن سطح گذشت و ایثار از طریق فطرت، سرشت پاک و بازگشت به اصل خود و نیز با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایرانی_اسلامی مهارت و دانش رفتار را ارتقاء داده و از بنیان خانواده خود پاسداری و صیانت نمایند و آینده فرزندان خویش را به تباهی نکشانند.

وی ادامه داد: با عنایت به ماده 61 قانون حمایت خانواده و در اجرای برنامه مشاوره زوجین با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و عزم ملی در جهت کاهش طلاق، دوره‌های مذکور در قالب کارگاه‌های مهر در استان در حال اجرا است.

عسگری بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف کاهش آمار طلاق، ایجاد انگیزه در زوجین، صلح و سازش طرفین، آموزش مهارت‌های زندگی و برطرف کردن مشکلات زوجین با استفاده از مشاورین توانمند و ماهر برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش بر این است در طی سال جاری حداقل 40 کارگاه برای زوجین در سطح استان برگزار تا از زمینه طرح پرونده طلاق در محاکم پیشگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات