خبرهای داغ:

دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند و مقدس است

حجت الاسلام حسینی دیباجی گفت: دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند و مقدس همراه با درس های بسیار است
کد خبر: ۹۲۷۹۳۷۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان به مناسبت نامگذاری دومین روز هفته دفاع مقدس به نام "جوانان، سرباز، دانش پژوهی" همایشی جهت پاسداشت مقام سرباز با حضور سربازانی از ناجا، ارتش و سپاه برگزار گردید
حجت الاسلام حسینی دیباجی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در عملیات کربلای ۵ دو میلیون بمب و موشک و در عملیات خیبر یک میلیون بمب و موشک ریختند و تعداد ۲۷ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مقابل ایران قرار گرفتند.
وی افزود: طولانی‌ترین جنگ در قرن بیستم همین جنگ ۸ ساله بود که بر مردم ایران تحمیل کردند و دو برابر جنگ جهانی دوم بر سر مردم ما اتش ریختند.
وی ادامه داد: فقط یک کشور شوروی نزدیک ۱۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد، اما بچه‌های سپاه و بسج به میدان امدند و از این آب و خاک دفاع کردند لذا ما کشور مدافع هستیم.
حسینی دیباجی گفت: این دستور اسلام است که قوی باشید و خود را در مقابل متجاوزان اماده کنید تا از شما بترسند؛ دفاع مقدس ما نماد اقتدار ملت ایران است؛ دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند و مقدس است که درس‌های زیادی از ان می‌توان گرفت. یکی از برکات جنگ تربیت انسان‌های الهی و اجتماعی بود.
وی افزود: ما از نظر نظامی بسیار ضعیف بودیم، اما انچه که باعث شد رزمندگان ما عزتمند شوند اعتقاد به یک غایت الهی به نام شهادت و لقا الله بود.
وی بیان داشت: فضای آن زمان فضای عجیبی بود؛ درست مثل فضای اربعین که یک فضای نورانی است؛ فضای جنگ فضایی بود که عارفانی الهی را تربیت کرد. هر کس در این‌فضا قرار میگرفت الهی میشد. اکنون نیز وقتی وارد مناطق جنگی در اردوی راهیان نور می‌شوید بسیاری از جوانان وقتی از این فضا بازمی گردند عوض می‌شوند؛ امروز نیز آن چیزی را که در جامعه نیاز داریم همین حال خوش و نوارانیت است که در فضای راهیان نور وجود دارد.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: موقعی که مهران را گرفتند صدام خیلی تبلیغ این موضوع را کرد و اعلام کرد که اگر ایرانی‌ها مهران را بگیرند من کلید بصره را به آن‌ها می‌دهم و سپس امام فرمودند: بسیجیان بروید و مهران را ازاد کنند و مهران آزاد شد؛ دفاع ما دفاع عزتمندانه‌ای بود که مورد عنایت اهل بیت قرار داشت
وی افزود: در جبهه انسان‌های مبتکر و خلاقی وجود داشتند که خداوند چنان قدرتی به آن‌ها داده بود که با دستان خالی سازه‌هایی را طراحی کردند مثل احداث پل خیبر به عنوان بزرگترین پل شناور، ساخت پل نهضت و...
حسینی دیباجی اظهار داشت: الان ما جز کشور‌های برتر در حوزه نظامی امنیتی و موشکی هستیم که دشمن از ما می‌ترسد؛ اکنون در زمینه موشک دارای موشک‌های لجستیک ۲۰۰۰ کیلومتر نقطه زن هستیم و دشمن جرات ندارد به ما حمله کند.
وی بیان کرد: مشکلی که داریم این است که افراد و مسئولین ما دو دسته هستند؛ برخی گوش به فرمان، ولی فقیه هستند و برخی افراد بی تدبیری هستند که نگاهشان به غرب است؛ بیشترین فرماندهان شهید ما زیر ۳۰ سال بودند که جبهه را چرخاندند؛ در بحث سیل و زلزله و کرونا جوانان به میدان امدند و خوش درخشیدند.
وی افزود: ما امریکا را در منطقه زمین گیر و ناتوان کردیم و اکنون جز تهدید هیچ کار نمی‌تواند کند چراکه ما انقدر عزتمند شدیم که اگر این عزت را نداشتیم دشمن تاکنون به خود جرات می‌داد که به ما حمله کند
گفتنی است این مراسم با روایت گری حاج اسماعیل قاسم پور از فرماندهان دفاع مقدس و دفاع از حریم آل الله اجرای برنامه‌های متنوع دیگر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرفت
ارسال نظرات
پر بیننده ها