به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش «عظمت زنانه ؛عزت مجاهدانه» به همت حوزه حضرت صدیقه کبری (س) قرچک برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۰۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷

  به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج،  

کارشناس تربیتی مذهبی حاج آقا ضیایی در همایش عظمت زنانه عزت مجاهدانه تشریح کرد: زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی، خاص مردان نیست، بلکه آنان نیز برابر وظیفه شرعی خود باید به جریان های اجتماعی توجه کنند و آنجا که مسئله حمایت از دین و اقامه حق، به میان می آید تنها با قیام آنان میسر می شود، در صحنه حضور یابند.

وی گفت:زن امروز باید به گونه ای تربیت شود که برای رویارویی با بحران هایی همچون جنگ یا بحران های فرهنگی یا اقتصادی، دانش، قدرت تحلیل، تطبیق، مدیریت و بردباری لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام ضیایی درادامه مطرح کرد: پیش از واقعه، مراقبت از بیماران کاروان را بر عهده داشتند، چنان که در شب عاشورا و پس از واقعه عاشورا، زینب (س)گرم پرستاری از امام زین العابدین بود، وی پس از شهادت امام حسین و در زمان اسارت نیز با وجود آشفتگی شدید روحی، نگه داری کودکان و مراقبت از آنها را عهده دار شد.مهم ترین و مشکل ترین وظیفه ای که پس از شهادت امام حسین برعهده قرار گرفت، رساندن پیام شهیدان و هدف قیام امام حسین علیه السلام به گوش مردم آن زمان بود.

 از حواشی برنامه تقدیر از زنان ایثارگر دیروز و امروز که درپشت جبهه و سلامت همکاری داشته اند و نمایشگاه پوستر ،غبار روبی مزار شهدا گلباران، مسابقه ورزشی ،توزیع بسته فرهنگی بود.

ارسال نظرات