سعید زعفری هشجین
اردبیل شهر خوبان بوده و سابقه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در این دیار به سالیان پیش بازمی‌گردد که یادگارانی همچون مؤذن‌زاده‌ها، منزوی‌ها و یحیوی‌ها شناسنامه حسینیت ْآن را اعتبار بخشیده‌‌اند.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۰۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸

پیشینه حسینیت در اردبیل موازن با ادبیات جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  سردار جلیل بابازاده در مراسم مجمع‌الذاکرین که با حضور ریاست قوه قضائیه در حسینیه ثار‌الله برگزار شد، اظهار داشت: شیوه عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در استان اردبیل متفاوت با سایر شهرها بوده به طوری که پیشینه سوگواری و حسینیت در این دیار موازن با ادبیات جهادی و انقلابی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت مردم استان در دوران مقدس جنگ تحمیلی افزود: نخستین ابداع‌کننده ایستگاه صلواتی در دوران هشت سال دفاع مقدس شهری بوده که امروز به فاخران و ذاکرانی همچون سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، یحیوی، منزوی، منعم افتخار می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل حفظ اصل نظام را اوجب واجبات دانست و تصریح کرد: تنها هسته و مرکزیت انقلاب همین اصل بوده و مابقی مسائل و موضوعات فرع هستند که خوشبختانه امروز مردم انقلابی ایران افتخاراتی بس به دفتر موفقیت‌های نظام می‌افزایند.

بابازاده با تاکید بر جایگاه حسینی استان اردبیل و پیشینه سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) در این منطقه اظهار کرد: این دیار، دیار باکری‌ها و مرحمت‌زاده‌هاست که در طول هشت سال دفاع مقدس حسینی‌وار به میدان جنگ رفته و نام اردبیل را برای همیشه در کارنامه انقلاب درخشان کردند.

وی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت سرخط تمام کارها و فعالیت‌های انقلابی باید باشد چه بسا که امروز جوانان ما با حضور در سنگر حق در سوریه نام ایران را سرافراز کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در استان اظهار کرد: حضور مردان دولت در اردبیل بی‌شک علاوه بر سبب آسوده خاطری مردم این منطقه باعث رشد و پیشرفت نیز خواهد بود که تقاضامندیم در توجه به استان اردبیل پیشینه حسینی این استان را فراموش نکنند.

ارسال نظرات