خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از تشکیل جلسه شورای مساجد با حضور روسای ادارات اوقاف،تبلیغات اسلامی،ارشاد و فرهنگ اسلامی،رئیس ستاد اقامه نماز به دبیری سپاه و ریاست امام جمعه محترم شهرستان با رعایت شیوه نامه بهداشتی در محل دفتر امام جمعه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۹۴۵۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سپاه آبادان،با عنایت به ابلاغ طرح مسجد محوری از سوی سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر اینکه تمامی پایگاه های مقاومت بسیج محلات،می بایست در مسجد یا یکی از اماکن متبرکه مستقر شوند، طی برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد جلسه ای تحت عنوان شورای مساجد برگزار و علل موانع مشخص و رفع گردند.

در ابتدا امام جمعه شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و رشادت های شهدای گلگون کفن و رزمندگان دلیر میهن اسلامی و تشکر از جمع حاضر به منظور حل مشکلات پیش آمده در مساجد گفت: دغدغه امام خامنه ای(مد ظله)لزوم پرداختن به کار فرهنگی در جامعه است و مرکز اصلی کار فرهنگی مساجد هستند،اما بدون همکاری ارکان مسجد این امر غیر ممکن است.
رئیس شورای مساجد شهرستان در ادامه افزود: اعضای حاضر در جلسه که بعنوان ارکان شورای مساجد بشمار می آیند،نیروهای ارزشی شهر هستند و خود می بایست در این امر پیش قدم باشند.

در ادامه برنامه مقرر گردید مساجد ذکر شده در لیست که با پایگاه بسیج دارای مشکل هستند دسته بندی شده و ضمن برگزاری این جلسه هر 2 هفته یکبار به تعدادی از آنها رسیدگی شود.

فرمانده سپاه آبادان نیز ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) خاطر نشان کرد: هدف از فعالیت در پایگاه بسیج،خدمت به مردم است و نقش بسیج در مسجد و محله بر هیچکس پوشیده نیست و در عرصه های مختلف از قبیل امنیتی،محرومیت زدایی و جهادی،فرهنگی عملکرد ما بیش از پیش می شود و لازم است مبدأ اجرای این فعالیت ها مسجد باشد و درخواست ما از اعضا این است که در این امر ما را یاری فرمایند.

درادامه دبیر این جلسه پیشنهاد داد: که فرمانده پایگاه منبعد بصورت شورایی انتخاب شود بدین شرح که لیستی از افراد انتخاب شوند و ارکان مسجد با محوریت امام جماعت این لیست را تایید و به سپاه معرفی کند و ما از بین این افراد،فرد مورد نظر را منصوب می نماییم.

فرمانده ناحیه آبادان گفت: افراد تعیین شده نسبت به پیگیری حل مشکل مسجد مذکور در جلسه اقدام و گزارشی از آن را به رئیس ارائه دهد.
ایشان در پایان افزود: شورای مساجد باید طبق تقویم زمانبندی شده در مساجدی که پایگاه بسیج در آن مستقر است حضور کمی و کیفی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها