خبرهای داغ:
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
حجت الاسلام محمد حسنی گفت: شهدا و رزمندگان این روستا در 11 عملیات بزرگ دفاع مقدس حضور داشتند و علاوه بر تقدیم کردن 47 شهید به انقلاب در زمینه پشتیبانی مالی هم دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده اند.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۱۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، یادواره 47 شهید روستای شهید آباد با حضور آحاد بسیجیان شهرستان آوج ومسئولین کشوری ولشگری در روستای شهید آباد برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جممهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد وخاطره هشت سال دفاع مقدس و شهیدان افزود:اگر جانفشانی شهداء نبود ما اکنون در این جایگاههی که هستیم نبودیم.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی یادآور شد: رژیم بعث عراق با 12 لشگر جمهوری اسلامی ایران را مورد هجوم قرار داد واکثر کشور های غربی از آن حمایت مالی وتسلیحاتی واطلاعاتی می کردند.

حجت الاسلام محمد حسنی ادامه داد: با این هجوم دشمن شهر های مهمی مثل خرمشهر ،آبان و غیره به تصرف دشمن در آمد و این نشان می داد که دشمن قوی و جسور می باشد.

وی گفت: این جنگ در حالی بر کشور ما تحمیل شد که بیش از 80 کشور دنیا مستقیم و غیر مستقیم صدام را حمایت می کردند و معنایش این است که ما یک جنگ جهانی را پشت سر گذاشتیم وتجهیزات وعده ما هیچ تناسبی با تجهیزات وعده دشمن نداشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اهداف صدام از این تجاوز که طه یاسین رمضان به آن اشاره کرده است عبارت بود از براندازی کامل نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی خاطر نشان کرد: صدام بعد از چندی دید که توانایی براندازی نظام را ندارد به دنبال تجزیه کشور به 5 کشور کوچک بود و به خیال خود می گفت که مقابله با 5 کشور کوچک راحت تر از 1 کشور واحد و قوی می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به مقایسه هزینه های جنگ تحمیلی برای کشور ما وعراق تاکید کرد: از جمله هزینه های جنگ، بالغ بر 200 هزار نفر برای به عقب راندن دشمن شهید وبالغ بر 40 هزار نفر جانباز و حدود 35 هزار نفر آزاده دادایم که این در حالی بود که عراق چند برابر ما اسیر،کشته و مجروح داد.

وی در ادامه با اشاره به نقش روستای شهید آباد در دفاع مقدس افزود: شهدا و رزمندگان این روستا در 11 عملیات بزرگ دفاع مقدس حضور داشتند و علاوه بر تقدیم کردن 47 شهید به انقلاب در زمینه پشتیبانی مالی هم دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده اند.

محمد حسنی با اشاره به کتاب ستارگان آسمان که وصیت نامه های شهدای روستای شهید آباد در آن درج شده است خاطر نشان کرد: وقتی انسان این وصیت نامه ها را می خواند به بزرگی این شهداء پی می برد که چه انسان های خود ساخته و عارفی بوده اند.

وی در ادامه گفت: دهستان شهید آباد به دلیل حضور زنان ومردان با بصیرت و ولایت مدار مایه مباهات شهرستان و استان می باشد.

وی ادامه داد: شهیدان این منطقه می درخشند وشهدای دهستان شهید آباد چون خورشید می درخشند.

این مسوول با برشمردن خصوصیات این منطقه از شهرستان آوج آن را پایتخت ایثارگری و جوانمردی برشمرد و افزود: شهداء ما را درمنطقه وجهان عظمت داد و وظیفه ما این است که دشمن شادشان نکنیم ،اکنون جنگ اقتصای جهانی علیه ما به راه افتاده است و منطق شهداء مقاومت وایستادگی در مقابل زور گویان ومستکبران بود نه مثل بعضی ها سر سازش با کد خدا را داشتند وتسلیم اراده آنان باشند وما باید را مقاومت وایثار را تا پیروزی نهایی ادامه دهیم.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از تابلو های مزین به تصاویر ونام شهداء رونمایی شد و در ادامه غبار روبی مزار شهداء این روستا با حضور مسئولان کشوری ولشگری برگزار گردید.
5002

ارسال نظرات
پر بیننده ها