معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر بصورت رایگان تامین شده و در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۴۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

تامین واکسن آنفولانزا برای گروه های پر خطر به صورت رایگان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رویز وکیلی  افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزا در این شهرستان در ۲ بخش دولتی و عمومی از هفته آینده اغاز و واکسن بخش عمومی و موردنیاز برای اقشار مختلف از طریق داروخانه‌ها و با نظارت معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسن موردنیاز مردم به اندازه کافی تامین و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، اظهارداشت: محدودیتی در فروش این واکسن به مردم منطقه وجود نداشته و واکسن موردنیاز برای ارائه به مردم از طریق داروخانه‌های بخش خصوصی تامین شده است.

 معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: واکسن آنفلوآنزای بخش دولتی این شهرستان از طریق معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال و بصورت رایگان در اختیار گروه‌های در معرض خطر ابتلا به این بیماری از جمله کادر پزشکی و درمانی دانشکده علوم پزشکی ،اداره دامپزشکی ،کارکنان اداره محیط زیست ، بهزیستی و همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای با مشاغل غیردولتی قرار خواهد گرفت.

وکیلی افزود: بر اساس اولویت‌هایی که معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت و علوم پزشکی برای دریافت واکسن آنفلوآنزا تعریف کردند،  زنان باردار، بیماران پیوندی، افراد پرخطر قلبی و عروقی و افراد بالای ۶۵ سال در درجه اول باید واکسن را دریافت کنند.

وی تشریح کرد: ضرورتی برای تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه وجود ندارد چون که امسال فاصله فیزیکی از سوی مردم بدلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مربوط به کرونا رعایت می‌شود.

 معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها نیز در کاهش ابتلا به آنفلوانزا و کاهش مصرف واکسن‌ موثر است ، ضمن اینکه واکسن آنفلوانزا تاثیری روی کرونا ندارد. بنابراین اصراری بر تزریق همه مردم نیست.

ارسال نظرات