خبرهای داغ:
در چهلمین سالگرد دفاع مقدس

نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدرسه شهید حسن حسنان

در هفته بزرگداشت دفاع مقدس ویژه برنامه یاد یاران همراه با نواخت زنگ ایثار و شهادت در مدرسه شهید حسن حسنان شهرستان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۹۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در شهرستان سرخه؛ در هفته گرامیداشت دفاع مقدس ویژه برنامه یاد یاران، با برگزاری زنگ ایثار و شهادت با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان در مدرسه شهید حسن حسنان برگزارشد.
در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین مهرابی از راویان دفاع مقدس به خاطره گویی و بیان سیره شهدا و شهدای دانش آموز پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین مهرابی ضمن اشاره به اینکه بی شک استمرار زنده نگهداشتن یاد و خاطرات دفاع مقدس وظیفه همه ماست اظهار داشت: امروز بزرگترین حربه دشمن این است که تاریخ دفاع مقدس را از ما بگیرد، زیرا که همه پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف از اقیانوس بیکران فرهنگ دفاع مقدس است.
وی تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس بسیاری از پدران شهید شدند؛ اما خدا سرپرست فرزندان شهداست، امام علی (ع) می‌فرمایند: ما پدران معنوی این امت و فرزندام شهدای مدافع حرم هستیم. همه ما برای فرزندان شهدا دعا کنیم.
راوی دفاع مقدس با بیان اینکه شهدای مدافع حرم بسیار غریبانه شهید شدند؛ افزود: آن‌ها چیزی کمتر از شهدای دفاع مقدس ندارند و اجر و پاداش آن‌ها در نزد خداوند محفوظ است.
مهرابی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از شهدای مدافع حرم از تیپ فاطمیون (رزمندگان افغانستانی) بودند که برای دفاع از حرم اهل بیت راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و اکنون فرزندان، خواهران، برادرانشان در کشور ما و در بین ما زندگی می‌کنند، گمان نکنیم که آن‌ها پدر و سرپرستی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» بنابراین نباید بگذاریم گرد و غبار بر روی ارزش‌های شهدا بنشیند و دشمن تلاش دارد که این ارزش‌ها را از ذهن جامعه ایران اسلامی پاک کند، ولی هرگز موفق نمی‌شود.
همچنین در این برنامه میثاق نامه با شهدا توسط دانش اموزان بسیجی قرائت و دانش آموزان نیزدر پایان برنامه میثاق نامه را امضا و عهد و پیمان با شهدا، امام شهدا و آرمان‌های مقدس و متعالی امام راحل بستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها