خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین

رسالت کاروان کربلا، تبلیغ دین اسلام بود

حجت الاسلام ذکائی گفت: اهل بیت پیامبراکرم(ص) دارای ویژگی کرامت‌اند‌. کاروان عاشورا، کاروان تبلیغ دین است و از کوچک تا بزرگ، همه مبلغ این دین مبین هستند.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۹۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین ذکائی در همایش سه ساله های حسینی اظهار داشت: اهل بیت پیامبراکرم(ص) دارای ویژگی کرامت‌اند‌. کاروان عاشورا، کاروان تبلیغ دین است و از کوچک تا بزرگ، همه مبلغ این دین مبین هستند. حضرت رقیه با جسمی رنجور از این واقعه با تاریخ سخن می‌گوید و مظلومیت خود و اهل بیت پیامبر را به گوش جهانیان می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذکائی، مسئول آموزش سپاه ناحیه امام حسن در همایش سه ساله های حسینی در مسجد امام حسن عسکری شهرک کوثر در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: رزمندگان دفاع مقدس در زمان هشت سال دفاع مقدس با حضور خالصانه خود از تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند.رزمندگان ما پرورش یافته سیره حضرت رقیه هستند که جا دارد از شهیدان همت، باکری، بابائی و شهدای دیگر یاد کرد.از نمونه های دیگر پرورش یافتگان مکتب اهل بیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که بعد از ۴۰ سال مجاهدت بی وقفه به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید.

وی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عارف عصر امروز که مقام معظم رهبری بعد از شهادت این بزرگمرد با قلبی مملو از محبت نسبت به این سرباز انقلاب به کرات از مجاهدت های این فرمانده جبهه های نبرد یاد کرده اند که این نشان از نهفته بودن سیره اهل بیت و فرهنگ جهاد و شهادت در وجود مجاهد فی سبیل الله دارد.ابعاد بسیاری از شخصیت حاج قاسم هنوز ناشناخته هست که در آینده بروز و ظهور پیدا می کند.

به گفته ذکایی امروز ما می‌بایست ادامه دهنده راهی باشیم که امام حسین آن را برای ما به یادگار گذاشتند و امام شهدا در آن قدم برداشتند و ما هم باید به نحو احسن از آن صیانت کنیم.

مسئول آموزش سپاه ناحیه امام حسن خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت عامل موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس با توجه به تحریم های همه جانبه و دفاع در مقابل هجمه ملیت‌های مختلف قدرت ایمان و اراده رزمندگان سلحشور ایران اسلامی است. مرحوم ابوترابی در سخنرانی بعد از آزادی در مسجدالنبی قزوین گفتند: با گوش های خودم شنیدم تمام دنیا برای به زانو درآوردن نظام جمهوری اسلامی در عراق تلاش کردند اما به یاری خداوند موفق نشدند.

وی ادامه داد: حامی ما برای تهیه ادوات نظامی در این جنگ کشورهای سوریه و لبنان بود.و همچنین مدیریت قوی فرماندهان وقت اجازه تحمل فشار جدی و سخت را به هموطنانمان نداد.

حجت الاسلام ذکایی با اشاره به پیشنهاد و اجرای طرح کوپن توسط شهید رجایی رئیس جمهور وقت گفت: مردم با استفاده از این کوپن ها می‌توانند اقلام مصرفی خود را مانند قند و شکر روغن برنج و پتو تهیه کنند همچنین با داشتن دفترچه بسیج اقتصادی نیازهای خود را رفع کنند. جوانان نسل انقلاب مانند شهیدان حسن پور بابایی و دیگر شهدا با اطاعت از امر ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی و جهاد فی سبیل الله نگذاشتن مردم بیش از این شرایط سخت را تحمل کند.

وی ابراز داشت: به برکت دفاع مقدس مسائل پزشکی شاهد پیشرفت های چشمگیری همچون فناوری نانو و ژنتیک در پژوهشکده رویان توسط شهید بیوتروریسم مرحوم آشتیانی هستیم.
هدف از دین اسلام ایجاد تعادل و رشد بالنده از جهات روحی و عقلی است که جامعه نمی‌تواند مانع از این رشد دینی شود. این ویژگی یک امر فطری و درونی است.

مسئول آموزش سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) در پایان گفت: امام صادق علیه السلام در اصول کافی فرمودند: اگر خداوند در دل انسان حاکم شد، حرکات و سکنات فرد حکم عبادت است و اگر بر دلی حب دنیا حاکم شد هزاران مشکل در زندگی انسان به وجود می آید و در اجرای احکام عبادات اش دچار مشکل می شود. نمونه آن سردار شهید سلیمانی است به علت مملو بودن حب الهی در وجودش درجات عالی و نبوغ عقلی و فکری رسید.

۱۰۰۸/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها