سیره شهدای ورزشکار باید الگو قرار گیرد

یک بانوی ورزشکار بسیجی گفت:امروز باید منش و خصوصیات شهدای ورزشکار به نسل امروز ما معرفی شود تا جوانان و نوجوانان ما آن ورزشکاران دلیر را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۲۷۹۵۹۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
فرزانه ادهم ورزشکار بسیجی نوجوان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مظهر ایثار، شهادت، رشادت و فداکاری انسان‌های غیور و از خود گذشته سرزمین مان بود. دفاع مقدس مصداقی از میدان شجاعت و جنگاوری است.
وی تصریح کرد: پایمردی‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شده و فاصله‌ای بین آرمان‌های والای شهیدان و جوانان امروز کشور ایجاد نشود.
ورزشکار بسیجی با بیان اینکه در آغاز جنگ تحمیلی دشمنان نظام می‌خواستند ظرف چند روز بخش‌هایی از کشور را تصرف کنند، اما رشادت جوانان ایرانی مهر باطلی بر نقشه‌های آنان زد؛ گفت: امروز این روحیه ایستادگی و مقاومت باید در میان جوانان تبلیغ شود.
ادهم تاکید کرد: باید ارزش‌های والای فرهنگ عاشورایی که نقش بسزایی در پیروزیی هشت سال دفاع مقدس داشت، به نسل آینده ساز بخصوص جوان تبیین شود. تا حدودی درس‌ها و ثمره‌های دفاع مقدس به نسل کنکونی معرفی شده,، اما ما جوانان هنوز هم از بسیاری اهداف و درس‌های دفاع مقدس آگاهی کامل نداریم.
وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است. ما در دوران جنگ شهدای ورزشکار بسیار زیادی داشته ایم که مردانه در مقابل دشمنان ایستادند؛ منش و خصویات و سلوک این شهدای ورزشکار باید به همه ورزشکاران معرفی شود.
ورزشکار بسیجی ضمن بیان فعالیت‌های ورزشی خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر در رشته دفاع شخصی فعالیت می‌کنم و در سال گذشته رتبه اول استانی در مسبقات آمادگی جسمانی را کسب کردم.
وی اضافه کرد: همچنین در مسابقات قرآن و عترت نماز در سال ۹۷ موفق به کسب رتبه دوم استانی در رشته مفاهیم قرآن شدم و در سال ۹۸ رتبه اول استانی در رشته مفاهیم قرآن را به خود اختصاص دادم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار