به‌‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، عصر شعر دفاع مقدس با موضوع چلچراغ پایداری در پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۶۱۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

برگزاری عصر شعر دفاع مقدس در شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به‌‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، به همت کانون بسیج هنرمندان و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد، عصر شعر دفاع مقدس با موضوع چلچراغ پایداری برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان مسابقه عکس محرم با حضور شاعران وخانواده‌های معظم شهدا و هنرمندان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد تجلیل شد.

انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان

مجتبی هاتف، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌ جوان از مهم‌ترین رسالت‌های هنرمندان به ویژه شاعران است.

وی ادامه داد: هنرمندان به عنوان پاسداران خط مقدم مقابله با دشمن در جنگ نرم باید به بهترین شکل ممکن در این عرصه انجام وظیفه کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان پارس آباد به نقش حماسه عظیم عاشورا در معنویت دفاع مقدس، بیان کرد: عصر شعر چلچراغ پایداری به شعر عاشورایی اختصاص دارد که با حضور شاعران پیشکسوت و جوانان شهرستان در دو بخش شعر ترکی و فارسی برگزار شد.

وی برنامه‌های هنری را از برترین مسائل در توسعه فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: شاعران، سفیران فرهنگی جامعه هستند و می‌توانند عامل بصیرت افزایی و ارتقاء آگاهی مردم به‌ویژه نسل جوان باشند.

هاتف اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمنان ایران اسلامی با توطئه‌های شوم خود سعی در منحرف کردن جوانان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند باید با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه در برابر تهاجمات نرم دشمنانجلوگیری کرد و این فرهنگ را نسل به نسل انتقال داد.

لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس با ابزارهای رسانه‌ای و هنری

صمد آهنی، جانیشن فرمانده ناحیه سپاه پارس آباد نیز در این مراسم بیان داشت: یکی از تجلی‌های تفکر جهادی و اقدام و عمل بسیجی آن بود که در دفاع ۸ ساله ملت ایران در برابر تجاوز دنیای استکبار ذره‌ای از خاک میهن اسلامی از دست نرفت.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا و جانبازان برای نسل‌ حاضر بازگو شود تا بدانند که امنیت، آرامش و آسایش امروز جامعه را مدیون خون پاک شهدا هستیم. 

جانشین سپاه ناحیه پارس آباد تصریح کرد: برگزاری عصر شعر با موضوع ایثار و شهادت و  مدح شهیدان می‌تواند علاوه بر نشان دادن شور و شوق شاعران به رزمندگان اسلام، مردم را نیز با ادبیات حماسی آشنا کنند و چه خوب که پایه و اساس این یادگیری شهیدان دفاع مقدس باشند.

وی افزود: قطعا اگر جوانان امروز بدانند در آن هشت سال مردم ایران چه رشادت‌هایی از خود نشان دادند، تمامی تلاش خود را بر این می‌گذارند تا با گذراندن مدارج علمی، کشوری بسازند بر پایه‌های تفکر شهادت طلبی و اگر این‌طور شود، دیگر هیچ کشوری به خود اجازه تعرض به میهن‌مان را نخواهد داد.
آهنی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف همگانی در زمان کنونی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، گفت: روایتگری کربلا موجب ماندگاری این واقعه شد و در حوزه دفاع مقدس نیز اگر بخواهیم ارزش‌های آن دوران را ماندگار و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنیم باید با ابزارهای مختلف که مهمترین و کارآمدترین آنها ابزار هنر است، روایتگری کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برگزیدگان شعر چلچراغ پایداری و برگزیدگان عکس محرم تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار