خبرهای داغ:
به مناسبت هفته دفاع مقدس بسیجیان خواهر پایگاه حضرت مریم (س) روستای قوچ قلعه با خانواده شهید علیرضا جمالی دیدار و یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشتند.
کد خبر: ۹۲۷۹۶۹۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، یکی از الویت های برنامه های اجرایی هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده شهدای انقلاب اسلامی بوده که این برنامه در سرتاسر شهرستان بجنورد با همت پایگاه های مقاومت بسیج برگزار شده است.

بسیجیان خواهر پایگاه مقاومت بسیج حضرت مریم (س) حوزه نرجس خاتون سپاه بجنورد واقع در روستای قوچ قلعه با خانواده شهید علیرضا جمالی دیدار نموده و یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس که توسط پایگاه بسیج خواهران روستای قوچ قلعه برگزار شده ، تشکیل حلقه صالحین و گفتگو در مورد اهمیت موضوع هفته دفاع مقدس این گنجینه بزرگ معنوی انقلاب اسلامی ، پیاده روی ورزشی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می باشد.

****
برگزاری محفل انس با قرآن همراه با حلقه صالحین در روستای کلاته نقی بجنورد

به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بسیجیان خواهر پایگاه بسیج ام البنین (س) روستای کلاته نقی شهرستان بجنورد اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان خوب روستا نموده و ثواب این اقدام خداپسندانه را تقدیم به شهدای انقلاب اسلامی و شهدای روستا نمودند.

در ادامه این محفل نورانی قرآنی ، نشست تربیتی حلقه صالحین شهید مختار نقویان ( حلقه نوجوانان)  با موضوع هفته دفاع مقدس ، درس ها و عبرت ها برگزار شد.

****
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

با همت پایگاه مقاومت بسیج خواهران ضحی روستای علی گل نشست حلقه صالحین سردار شهید داود گریوانی به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با موضوع روایتگری خاطرات و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید داود گریوانی توسط برادر شهید برگزار شد.

سردار شهید داوود گریوانی در سال 1344 در روستای علی گل به دنیا آمدند و در سال 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت می رسند.

****
نشست فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در روستای نیستانه بجنورد برگزار شد

با فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیش از 500 برنامه فرهنگی ، معنوی در سطح شهرستان بجنورد درحال برگزار می باشد که یکی از برنامه های فرهنگی برگزاری نشست های اخلاقی ، فرهنگی و حلقه های صالحین می باشد.

پایگاه مقاومت بسیج مطهره نیز در قالب برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اقدام به برگزاری نشست فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب نموده و فرمانده پایگاه بسیج خواهران روستای نیستانه از اهمیت و ضرورت توجه جدی به مسئله عفاف و حجاب اشاره نمودند.

از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در روستای نیستانه غبار روبی مزار شهدا ، دیدار با خانواده شهدا بوده و همچنین یک دوره آموزشی جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا شامل نحوه استفاده و صحیح ماسک زدن ، نحوه رعایت فاصله اجتماعی  نیز برای بسیجیان خواهر روستا برگزار نمودند.

****
بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) روستای بندیغمور با خانواده 3 شهید روستا دیدار نمودند

بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) روستای بندیغمورشهربجنورد به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خانواده 3 شهید روستا دیدار نموده و با اهدای هدیه ای از وضعیت خانواده شهدا با خبرشدند.

روستای بندیغمور از توابع شهرستان بجنورد 3 شهید را تقدیم انقلاب و اسلام نموده است که این شهیدان یکی ابراهیم دامیاریان که متولد 1336 و در منطقه شلمچه در سال 1365 به فیض شهادت نائل شده است. شهید حسنعلی عربخانی متولد 1340 و شهید قربانعلی بتویی متولد 1343 که هر دو این شهیدان در سال 1365 در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده اند.

****
برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در روستای بازخانه شهر بجنورد

یکی از پایگاه های فعال در هفته دفاع مقدس ، پایگاه مقاومت بسیج روستای بازخانه بوده که در هفته دفاع مقدس تعداد 3 بسته لوازم تحریر به ارزش 300 هزار ریال تهیه و بین دانش آموزان نیازمندان روستای پاقلعه توزیع نموده است.

از دیگر برنامه های اجرا شده در روستای بازخانه برگزاری نشست فرهنگی با موضوع دفاع مقدس بوده سخنران برنامه جناب آقای آگاهی از هادیان سیاسی بسیج بوده که به اهمیت و جایگاه ارزشمند دفاع مقدس اشاره نموده و از رشادت های شهدای عزیز مطالبی رابیان نمودند.

****
به مناسبت هفته دفاع مقدس مزار شهدای شهر و روستاهای شهرستان بجنورد غبار روبی و عطرافشانی شد

همزمان با چهارمین روز از چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس که به نام شهیدان ، ایثارگران و فخرآفرینان نام گذاری شده است مزار شهدای شهر و روستاهای شهرستان بجنورد توسط مسئولان و بسیجیان غبارروبی و عطرافشانی شد.

برنامه محوری غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا شهرستان بجنورد در جواربارگاه امامزاده سید عباس بن موسی ابن جعفربا حضور جمعی از مسئولان استان خراسان شمالی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد و برخی از خانواده های شهدای دفاع مقدس و بسیجیان سلحشور برگزار و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

****
از خیرین سلامت در روستای گریوان شهرستان بجنورد تجلیل شد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نرجس حوزه بسیج حضرت زینب (س) سپاه بجنورد همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس از خیرین سلامت روستای گریوان که در تولید 4 هزار ماسک در رزمایش همدلی ، مواسات و کمک مومنانه همکاری داشتند با اهدای هدیه تجلیل نمودند.

از دیگر برنامه های فرهنگی و معنوی پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران روستای گریوان در هفته دفاع مقدس برگزاری نشست تربیتی با موضوع هفته دفاع مقدس و عفاف و حجاب با سخنرانی حاج آقای معلم امام جماعت روستا در محل حسینه ، برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت حضرت رقیه (س) و امام حسن مجتبی (ع) به روایتی ، غبارروبی مزار شهدا و ... بوده است.

****
مراسم عزاداری و خاطره گویی در منزل شهید جاویدالاثر محمد مهاجر

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهادت نازدانه اباعبدالحسین (ع) حضرت رقیه (س) و سالروز گرامیداشت عروج شهید جاویدالاثر محمد مهاجر اعضاء قرارگاه شهید ابراهیم هادی خراسان شمالی با خانواده این شهید دیدار نمودند.

در این برنامه معنوی علاوه بر عزاداری شب شهادت حضرت رقیه (س) ، پدر گرانقدر شهید محمد مهاجر از خاطرات این شهید نکاتی را بیان نموده و یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی و به ویژخ این شهید دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شهید جاویدالاثر محمد مهاجر تنها فرند خانواده بوده و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل گردیده است و بعد از گذشت 35 سال از زمان شهادت هنوز پیکرپاک شهید جاویدالاثر بوده و خانواده چشم انتظار او هستند.

****
غرفه فعالیت های بانوان دانشجو در نمایشگاه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس فعال می باشد

عصمت باغچقی "مسئول گروه جهادی خواهران بسیج دانشجویی خراسان شمالی" گفت: غرفه تولید و اقتصاد بانوی دانشجو، نماینده تولیدات دانشجو‌های بسیجی است که با تلاش و پشتکار خانه خود را تبدیل به یک کارخانه در بحث تولیدات داخلی کرده اند.

باغچقی ادامه داد: بانوان خراسان شمالی پر دغدغه و فعال هستند و توانایی‌های زیادی دارند و می‌شود با تقویت استعداد ایشان و هدایت آن‌ها به سمت تولید روند چرخش تولید استان را تغییر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها