به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛
سی و یکم شهریورماه سال ۵۹، شلاق شیادان به نشانه انتقام بر پیکر نوپای انقلاب اسلامی ایران فرود آمد و رخسار این مولود مبارک را مجروح کرد، فزون‌طلبان سیه‌روی در جامه جهالت و جنون، در قلب سیاه کرکسان مخفی شده و اقلیم عزتمند ایران عزیز را با تیر خصومت مورد هجوم قرار دادند.
کد خبر: ۹۲۷۹۹۷۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سی و یکم شهریورماه سال ۵۹، شلاق شیادان به نشانه انتقام بر پیکر نوپای انقلاب اسلامی ایران فرود آمد و رخسار این مولود مبارک را مجروح کرد، فزون‌طلبان سیه‌روی در جامه جهالت و جنون، در قلب سیاه کرکسان مخفی شده و اقلیم عزتمند ایران عزیز را با تیر خصومت مورد هجوم قرار دادند.

روزی خدایی که شعله فروزان انقلاب اسلامی بر تاریک‌خانه تاریخ تابید و گلشن آب و حرارت آفتاب در لفافه عشق، زوایای ظلمت را نورانی کرد تا طریق نجات بر کاروان رهایی گشوده شود.

دراین مصاف ناموزون، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی این آب و خاک در دایره ناجوانمردی دشمن گرفتار آمد و فغان فاجعه به اوج آسمان رسید.

اما خروش خوش الحان اتحاد امت به رنگین کمان رفاقت گره خورد و صفیر دشمن‌سوز الله اکبر به اما و اگرها پایان داد و گوش سنگین متجاوزان را خراشید و آسمان سینه به خروش آمد، صحرای دل به نقطه جوش رسید، اَبر بغض ترکید، غنچه لاله دهن باز کرد، سکوت پنجره شکست، اشک تنهایی فرود آمد، شام شهادت بال گشود، امواج خاک نعره برآورد، ساحل چشم نمناک شد، معراج ماندگاری آغوش باز کرد، ذوق توفان به اوج آمد، چتر چفیه سایه افکند، جزیره عطش سبز شد، دشت باور به بار نشست و ایران یکپارچه به کمان آرش تبدیل شد و قلب عدو را هدف قرار داد و یخ وجودشان در زمین و زمان فرونشست.

در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹  آتش انتظار بر زمین زهد قرار گرفت، چاشنی انفجار به ایستگاه آخر رسید، طوبای تقاص میوه داد، شهد شهادت به بارنشست، اخم انتقام شد و خندق خسران صدام بدفرجام‌ کنده و ایران چون کنام شیران به گورستان متجاوزان مبدل شد.

بسیجیان خود را به خدا سپردند و میثاق مجاهدت به امضا رسید، جنون شیطانی و سپاه رحمانی به مخاصمه و مقاتله پرداختند، غبار غربت ایران به میهمانی خدا شتافت، شمر شمعون خنجر کشید، حرمله هوا، فرعون هوس، لهب لعین و یزید یهود همه به کربلای انقلاب نهیب زدند تا جوانه جمهوری اسلامی با جفای آنان بخشکد اما غافل از آنکه، چراغی را که ایزد برفروزد، هر آنکس پف کند ریشش بسوزد.

در ۳۱ شهریور، موسم مجاهدت رخ نمایان کرد، پرچم مردانگی به اهتزاز درآمد، صف مردان از نامردان جدا و خون بر شمشیر پیروز شد.

دفاع مقدس، معیار اقتدار ایران و مظهر ولایت و ثمره‌ همبستگی ملی و هم‌افزایی ایرانی است که دنیای سلطه را به کرنش در مقابل اراده بسیجیان بلاجوی‌ وا داشت، اقتداری که سروری امروز ایرانیان مدیون آن است.

معیاری که امروز همه قدرت‌های زورگوی عالم را به انفعال واداشته، خواب راحت اسرائیل را پریشان، دنیای اسلام را امیدوار و آرامش سران حوزه خلیج فارس را بر باد نیستی داده است.

در گام دوم انقلاب اسلامی باید خدای سبحان را شاکر و رزم بی‌امان جنگجویان دیروز ارتش و سپاه و بسیج و نیروهای مسلح را بستاییم و بخاطر این نعمت فراگیر امنیتی بر آستان جان این سربازان بی‌ریای وطن سرتعظیم و تکریم فرود آورده و برای سلامت و صلابت همه حافظان این مرز و بوم دست به دعا باشیم.

جان‌برکفانی که درچهلمین سالگرد دفاع مقدس، امروز برگ سپید برتن، ماسک مجاهدت بر چهره و به مصاف ویروس کرونا برخاسته‌اند.

 نظام حاکم بر عراق خیلی پیشتر و زودتر از ۳۱ شهریورماه تجاوز و تنش مرزی را در محدوده همجوار با ایلام شروع کرد و جنگ تحمیلی در ایلام سه ماه قبل از شروع سراسری تجاوز گسترده دشمن به مرزهای کشور آغاز  شد.

از فروردین سال ۵۹ تا پایان جنگ تحمیلی ۱۷۲ عملیات زمینی، ۷۰ عملیات هوایی و ۴۲۹ مورد تحرک زمینی در این استان صورت گرفته و بیش از سه هزار شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده نتیجه جان‌فشانی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس است.

ارسال نظرات