برگزاری همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ

صبح امروز همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۰۰۱
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام علی جعفر نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در همایش تجلیل از زنان ایثارگر ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ که در سالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس مانند اقیانوس بیکرانی است که هر چه از آن می‌گذرد،‌عظمت و ژرفاییش بیشتر آشکار می‌شود.
حجت الاسلام علی جعفر نژاد نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه اظهار داشت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور ایثار و مقاومت همه آحاد امت اسلامی است و به این دلیل این دفاع مقدس است که همان اوایل انقلاب که تازه پیروز شده بود دشمن دست به کار شد تا انقلاب را با شکست روبرو کند تا نتوانند راه اسلامی را ادامه دهند.
وی گفت: دشمن سعی کرد در چهار ماه اول، نظام را به سقوط بکشاند لذا در شهریور ماه ۱۳۵۹ رسماً جنگ را کلید زد و دشمنان با هماهنگ کردن ۸۴ کشور میخواستند ایران را شکست دهند اما این انقلاب با تکیه بر ایمان به خدا و رهبری املم خمینی (ره) وارد جنگ تحمیلی شد و پیروز میدان گشت.
وی افزود: پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران اراده ی خداوند بود چرا که به فرموده ی امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب، ما این انقلاب را از صفر شروع کردیم و به نقطه ی اوج رساندیم.
حجت الاسلام جعفر نژاد افزود: نقش بانوان در همه ی زمینه ها مخصوصا در دفاع مقدس یک نقش پررنگ است چرا که زنان در پشت خاکریز ها با شجاعت تمام ایستادگی کردند و مردان میدان جنگ را، در جبهه ها تربیت کردند.
وی اضافه کرد: ما با برپا کردن این انقلاب، پای تمامی قدرتهای خبیث جهانی را از کشورمان کوتاه کردیم و اثبات کردیم که حق همیشه بر علیه باطل پیروز است.
وی گفت: دشمن وقتی منافعش در کشور ما با تهدید مواجه شده است با ما وارد جنگ شد تا از بیداری اسلامی در بین ملتها جلوگیری کند ولی متاسفانه همه نقشه های آنان با ایستادگی مردان انقلابی با شکست مواجه شد و از آن پس بعنوان الگو در کشورهای دیگر جاری و ساری شد.

وی گفت: فردی که ادعای رهبری جهان عرب را می کرد با پشتیبانی تمامی دشمنان انقلاب هشت سال جنگ تحمیلی را برای مردم ایران رقم زد و نسبت به بسیاری از مناطق ما ادعای مالکیت داشت اما جوانان انقلابی در جنگ با نثار جان خود اجازه ی تجاوز حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادند.
نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه دو گروه مسلمان هرگز با هم وارد جنگ نمیشوندافزود: در جنگ بر علیه ایران صدام حسین با نیت تجاوز به خاک و ملت ایران وارد جنگ شد با این تفاوت که او جبهه ی استکبار و کفر را نمیشناخت اما مردم انقلابی در این هشت سال دفاع مقدس با حقانیت و توکل بر خدا پیروز میدان شدند.
وی گفت: ما در جنگ تمامی قوانین بین المللی و کنوانسیونها را رعایت کردیم و با ۷۲ هزار اسیر جنگی بعنوان مهمان این انقلاب برخورد نمودیم
حجت الاسلام جعفر نژاد در پایان افزود: امروز جبهه ی جنگ عوض شده و وارد خانه های ما شده است اما در این میان نسل جوان باید آگاه و مراقب تمام سیسه های شمن باشند و در مقابل آنها تاکتیک های خاص خود را پیش ببرند.

در ادامه سرکانی گفت: هفته دفاع مقدس و به ویژه سی و یکم شهریور یادآور مظلومیت و در عین حال مقاومت، پایمردی و رشادت رادمردان و شیر زنانی است که با قدرت غیرت و قوت همت و با دست خالی در مقابل دشمن دژخیم تا دندان مسلح ایستادند و در تاریخ بشریت، صفحاتی زرین و ماندگار به یادگار گذاشتند.
وی افزود: زنان ما حماسه سازان گمنام و آیینه تمام نمای شجاعت بودند که دوشادوش مردان در صحنه های سخت مجاهدت کردند و در پشت جبهه ها در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ خدمت کردند.
سرکانی با بیان اینکه از ۷ هزار شهیده کشور ۵۶۲ شهید متعلق به استان کردستان است خاطر نشان کرد: از ۲۰۰ زن ترور در کشور ۷۱ نفر متعلق به کردستان است که ۱۳ نفر از آنها زنان پیشمرگ مسلمان کورد بودند.
وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ نفر از بانوان در پشتوانه ی جبهه و جنگ حضور داشتند ادامه داد: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین بخش های انقلاب بود که درسی برای مستضعفین جهان است که در برابر استکبار ایستادگی کنند.
مسوول بسیج جامعه زنان به گزیده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: زنان ما سربازان گمنامی هستند که باید به آنان اقتدا کرد.
سرکانی خاطر نشان کرد: مردان ما در جبهه ها شجاعانه ایستادند و مقاومت کردند اما در خاکریز عقب تر زنان ما نیز در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ فعالیت کردند و رشادت های خود را نشان دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار