خبرهای داغ:
روستای شهید پرور:

بیهود با تقدیم 40 شهید قلب جغرافیای شهادت در خراسان جنوبی

روستای شهید پرور بیهود دارای 40 شهید می باشد که سرآمدشان سردار شهید محمود کاوه می باشد، همچنین این روستای با تقدیم 40 شهید قلب جغرافیای شهادت در خراسان جنوبی می باشد.
کد خبر: ۹۲۸۰۰۴۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، روستای شهید پرور بیهود دارای 40 شهید می باشد که سرآمدشان سردار شهید محمود کاوه می باشد همچنین این روستا با تقدیم 40 شهید قلب جغرافیای شهادت در خراسان جنوبی می باشد.

مقام معظم رهبری (مد ظله) در مورد سردار سرافراز محمود کاوه  فرمودند: "محمود روزی شاگرد ما بود امّا امروز استاد ما است".

حسینی فرمانده پایگاه بسیج روستای بیهود گفت: این روستا دارای 400 رزمنده بوده است که از بینشان 40 نفر به درجه رفیع شهادت رسیده اند و 30 نفر جانباز شده اند.

وی افزود: برخی از کوچه ها دارای 5 شهید می باشند که فرزند کردستان لقب سردار شهیدمان می باشد.که با نفوذ کلامش توانست تعداد قابل توجهی از جوانان روستا را به عرصه جهاد و شهادت راهنمایی کند.

حسینی عنوان داشت: در این روستا کمتر افرادی هستند که با شهدا ارتباط فامیلی نداشته باشند و هریک از اهالی روستا با یک شهید رابطه خویشاوندی دارند.

وی اضافه کرد: پدران و مادران برخی از شهدا در قید حیاتند که از خاطرات شهیدشان گزارش می دهند؛ چنانکه مادر شهید کاوه می گوید محمود اهل این دنیا نبود.

همچنین مادر شهید محمد آزاد می گوید یکبار دیدم محمد از جبهه آمد و چنانکه ساکش بر دوشش بود گفت (کاوه که شهید شد اما من ماندم و برگشتم).

این بود قسمت کوتاهی از رشادتهای مردم روستایی  با مرامی ولایی که در جبهه حق علیه باطل افتخاراتی کسب نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها