در هفته دفاع مقدس کانون بسیج جامعه پزشکی جغتای، تیم پزشکی طرح شهید رهنمون را به روستای جاورتن این شهرستان اعزام کرد.
کد خبر: ۹۲۸۰۰۵۶
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
مدیرکانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان جغتای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی گفت: تیم پزشکی طرح شهید رهنمون با همکاری ناحیه مقاومت بسیج جغتای و شبکه بهداشت به روستای جاورتن اعزام شدند.

حمزه محمدآبادی افزود: این تیم پزشکی شامل: پزشک عمومی، گفتار درمان، ماما، کارشناس بهداشت محیط، پرستار، بهورز، دارو یار و... است.

وی گفت: اعضای این تیم خدمات رایگان پزشکی مانند: ویزیت بیماران همراه با دارو به تعداد ۷۰ نفر، ویزیت گفتار درمان، ویزیت ماما، کنترل فشار و قند خون، مشاوره‌های پزشکی، بهداشتی و آموزش‌های پزشکی را انجام می‌دهند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی گفت؛ در حاشیه اعزام این تیم با خانواده شهید داغ کازرون دیدار وتعداد ۱۵ پک بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا ویرس که توسط قرار گاه پدافند زیستی سردارشهید حاج قاسم سلیمانی تهیه شده بود بین خانوار‌های بی بضاعت توزیع شد.

محمدآبادی افزود: رفع محرومیت، خدمت رسانی به مردم و پیشگیری از بیماری‌ها در دورترین و محروم‌ترین نقاط شهرستان از مهم‌ترین اهداف کانون بسیج جامعه پزشکی جغتای است.
وی گفت: با توجه به نبود پزشک عمومی و متخصص در اعزام تیم، از پزشکانی که قصد خدمت رسانی به مردم روستا‌های محروم و دور افتاده حتی برای یک روز در سال را دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

قابل ذکر است روستای جاورتن در غربی‌ترین نقطه شهرستان جغتای و خراسان رضوی قرار دارد؛ و مردم این روستا از دسترسی به جاده ارتباطی مناسب محرومند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها