خبرهای داغ:
مسئول اردوی جهادی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در گفت و گو با بسیج:
مسئول اردوی جهادی دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از آغاز فعالیت حدود ۳۰نفر از دانشجویان جهادی این دانشگاه همراه با کمک افراد متخصص در پنج کارگروه عمرانی، فرهنگی و بصیرتی، پشتیبانی و مطالبه‌گری با عنوان شهید حسن بهاگیر و شهید مرتضی جابری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۰۳۵۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

علی پور گجینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: در این اردو کارگروه عمرانی با شناسایی های انجام شده، اقدام به ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی، یک واحد حمام و حفر یک رشته چاه جذبی برای یک خانواده بی‌بضاعت در روستای خلیفه لو  هوراند کرد.

وی اضافه کرد: کارگروه فرهنگی–بصیرتی نیز به برگزاری برنامه‌های متنوع برای مردم روستا به خصوص کودکان از جمله، مراسم، هیئت های عزاداری، برنامه‌های سخنرانی جلسات بصیرتی کلاس های آموزشی در مدرسه روستای مجید آباد پرداخته و با آن ها ارتباط گرفته و طلاب و دانشجویان دغدغه‌مند، سعی در آموزش و راهنمایی کودکان در مسیر درست طبق آموزه های اسلام داشتند.

 پورگجینی ادامه داد: آیین عزاداری شهادت طفل سه ساله سرور و سالار شهیدان حضرت رقیه(س) در مسجد این روستا به همت کارگروه فرهنگی برگزار شد.

آغاز اردوی جهادیدانشجویان دانشگاه فنی در روستاهای هوراند

وی با بیان اینکه کارگروه مطالبه گری با آغاز کار خود یک ماه پیش از شروع میدانی اردوی جهادی و در طی سفرهای متعدد به مناطق محروم هوراند به بررسی و شناسایی ظرفیت ها و ناکارآمدی‌های موجود در این شهرستان پرداخت، اظهار کرد: از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به شناسایی مشکلات رانش زمین در روستای کرکسر و عدم آنتن دهی تلویزیون و نبود منبع آب در روستای جعفرآباد این شهرستان اشاره کرد.

پورگجینی خاطرنشان کرد: با عنایت پروردگار متعال و به لطف پیگیری های انجام گرفته از سوی کارگروه مطالبه گری از ادارات مختلف هوراند مانند سپاه، فرمانداری، بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران استان مشکلات این روستاها هموار شده و هم اکنون اهالی روستای جعفرآباد قادر به دریافت شبکه های تلویزیونی هستند و منبع آب این روستا درحال ساخت است.

وی گفت: مشکل جابجایی روستای کرکسر هم تاحدودی هموار شده و طی جلسه ای با جناب آقای دکتر حاتمی، نماینده هوراند، کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی مقرر شد جابجایی این روستا صورت گیرد که عملیات عمرانی این مهم از 04/07/1399 روز جمعه آغاز شده است و تا زمان پایان طرح کانکس هایی برای اسکان موقت اهالی روستا در حال ساخت است.

آغاز اردوی جهادیدانشجویان دانشگاه فنی در روستاهای هوراند

پور گجینی ادامه داد: کارگروه پشتیبانی به فعالیت در زمینه تامین اقلام مورد نیاز کارگروه های دیگر اردوی جهادی پرداخت و از آن جا که بحث تغذیه و تقویت جسم و اعصاب یکی از مباحث ضروری و مورد نیاز برای بازدهی هرچه بالاتر در کار جهادی می‌باشد بخش دیگری در کارگروه پشتیبانی به صورت تخصصی به اعمال این مساله می‌پرداختند.

آغاز اردوی جهادیدانشجویان دانشگاه فنی در روستاهای هوراند

وی اعلام کرد: کارگروه رسانه با توجه به اهمیت کار خود همراه با تیم شناسایی به منطقه هوراند اعزام شده و با تصویر برداری از عملکرد‌کارگروه ها اقدام به ساخت مستند و نشر زحمات جهادگران شد.

ارسال نظرات