خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با بسیج تأکید کرد

لزوم برگزاری یادواره و معرفی شهدای سرباز/ سربازان نقش کلیدی و متعهدانه در دوران دفاع مقدس داشتند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدانبا بیان اینکه در حوزه معرفی شهدای سرباز اراده‌ای مضاعفی لازم است، به لزوم برگزاری یادواره شهدای سرباز تاکید کرد و گفت: معرفی شهدای سرباز می‌تواند انتقال عصاره اصلی دفاع مقدس برای نسل جدید باشد.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۰۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

لزوم برگزاری یادواره شهدای سرباز و معرفی شهدای سرباز/ سربازان نقش کلیدی و متعهدانه در دوران دفاع مقدس داشتندحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز سرباز به فلسفه نامگذاری این روز پراخت و اظهارکرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای سرباز و تجلیل از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های سربازان در دوران دفاع مقدس دومین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان روز «سرباز» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه اقشار از نیروهای مسلح تا آحاد مختلف مردم حضور یافته و نقش‌آفرینی کردند، گفت: یکی از صنوفی که نقش عمده‌ای در جنگ داشت جوانانی بودند که در مدت خدمت سربازی به جبهه‌های نبرد اعزام شدند و در خدمت نیروهای مسلح هر ماموریتی که به آنان محول می‌شد انجام وظیفه و نقش‌آفرینی می‌کردند به طوری که حضور آنان در جبهه‌ها با انتخاب و اختیار همراه بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان به نقش اثربخش سرباز در دوران دفاع مقدس پراخت و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نزدیک به 3 میلیون جوان در کسوت سربازی برای حفظ ارزش‌ها در جبهه‌ها حضور یافتند و با رشادت، ایثارگری و جانفشانی‌های خود نقش مهمی در ایجاد امنیت، کسب فتوحات و پیروزی‌های به دست آمده، داشتند که تعداد قابل توجهی از آنان به عنوان شهید تقدیم اسلام و انقلاب شد و به درجه شهادت و جانبازی نائل آمدند.

وی با بیان اینکه سربازان نقش کلیدی و متعهدانه در دوران دفاع مقدس داشتند، تصریح کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی بیانگر حضور همه جوانان ما به خصوص سربازانی است که در مجموعه‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در صحنه‌های دفاع مقدس خدمت کرده و مجاهدان فی سبیل الله بودند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای حفظ کیان اسلام و انقلاب جانانه با دشمنان به نبرد پرداختند.

علیی در تبیین ویژگی‌های سرباز انقلابی با بیان اینکه سربازان دوران دفاع مقدس افرادی متدین، متعهد، باایمان، ولایتمدار و مطیع امر رهبربودند، تصریح کرد: امروز همه جوانانی که در سن خدمت سربازی هستند و باید به خدمت وظیفه اعزام شوند همه نسل سوم و یا چهارم انقلاب هستند که همگی پرورش یافته و تربیت شده مکتب اسلام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه جوان امروز در هر عرصه‌ای انقلابی و تربیت شده انقلاب، امامین انقلاب و مکتب اسلام است، اضافه کرد: جوان امروزی باید بابصیرت و دشمن شناس باشد و با حضور مستمر و انتخاب آگاهانه و عمل انقلابی در عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه‌های فرهنگی و سیاسی نقش‌آفرینی کند.

* لزوم تبیین رشادت‌های سربازان در دوران دفاع مقدس

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه امروز سربازان ما تربیت یافتگان حوزه‌های بسیج و مکتب بسیج هستند، یادآور شد: امروز جوانان ما دشمن‌شناس، ولایتمدار و مدافع اسلام و همه حریم‌هایی که اسلام مشخص کرده هستند و در همه عرصه‌ها به خصوص عرصه‌های دفاعی و امنیتی حرف اول را می‌زنند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تبیین رشادت‌های سربازان در دوران دفاع مقدس و معرفی شهدای سرباز به عنوان الگو به نسل جدید، تصریح کرد: باید در حوزه معرفی شهدای سرباز بیشتر کار شود و نباید اجازه دهیم که نقش سرباز و شهدای سرباز در دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود؛ باید جوان امروزی بداند که در دوران دفاع مقدس جوانان چگونه به صورت داوطلبانه و یا در خدمت سربازی در سخت‌ترین شرایط ایفای نقش کردند.

علیی با بیان اینکه در حوزه معرفی شهدای سرباز اراده‌ای مضاعفی لازم است، به لزوم برگزاری یادواره شهدای سرباز تاکید و اضافه کرد: معرفی شهدای سرباز می‌تواند انتقال عصاره اصلی دفاع مقدس برای نسل جدید باشد و یادواره‌های شهدای سرباز باید عنوان مستقلی داشته باشند و همچون اقشار مختلف که یادواره شهدا از قبیل یادواره شهدای دانش‌آموزی، شهدای فرهنگی، شهدای اصناف و ... برگزار می‌شود، یاداواره شهدای سرباز نیز برای معرفی هرچه بیشتر این شهدای والامقام برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برای همه جوانان به خصوص سربازان عزیز توفیق عبودیت، بندگی و عاقبت بخیری داریم و از همه جوانان می‌خواهیم که با تأسی به حضرت علی اکبر(ع) همان طور که ایشان در ولایتمداری،ادب، پاکی و... بنده خوب خداوند بودند، جوانان ما نیز اینگونه باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار