خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن(ع) قزوین
حجت الاسلام شجاعی‌مهر گفت: استکبار و استبداد دو قطب مکمل هم هستند که انقلاب اسلامی با ظهور و بروز خود دست آنها را از کشور کوتاه کرد.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۲۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام شجاعی مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) در گرد همایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین برگزار شده بود بیان کرد: حکومت شاه وابسته به آمریکا بود و به هیچ عنوان در نظر مردم ایران محبوبیت نداشت. ایرانی ها در طول تاریخ و حتی بعد ازاسلام ثابت کردند که در مقابل ظلم نخواهند ایستاد. رهاورد اسلام برای ایران عزت وافتخار و ذلت‌ناپذیری بود که به سبب آن ایرانی ها با روحیه ایثار در صحنه نبرد هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این زمان حضور ولی فقیه و رهبر به نام امام خمینی(ره) در تجمیع و تکمیل این ویژگی‌ها احساس می‌شد. امام‌خمینی ضمن ارائه ایدئولوژی اسلامی با شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" مدعیان حکومت اسلامی ایران را به زباله‌دانی تاریخ سوق دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن خاطرنشان کرد: لیبرالیسم، امپریالیسم، سوسیالیسم و جریانات شرق و غرب ادعای مدیریت زمینی دارند ولی حکومت اسلامی بر مدیریت آسمانی و الهی استوار است. در هر قدمی که این انقلاب پیش می‌رفت ما از داشته‌های مکتبی خود استفاده می کردیم. به فرموده امام خمینی:" ما هر چه داریم از محرم و صفر است." همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس از به کار بردن داشته های مکتبی خود به موفقیت رسیدیم.

شجاعی‌مهر اظهار داشت: برای اینکه در پیروزی‌های حاصل از جنگ مغرور نشویم، امام خمینی در پیامهایشان می فرمودند: "خداوند ما را پیروز کرده"، نمونه آن آزادسازی خرمشهر بود. در جریان ۲۱ بهمن ۱۳۵۷مردم با وجود حکومت نظامی به فرمان امام خمینی در خیابان‌ها بودند که این را می توان نمونه‌ی مدیریتی حاصل حمایت امام زمان(ع) دانست. این انقلاب برگرفته از یک اندیشه فاخر است و دشمن تمام تلاش خود را کرد، همزمان با پیروزی انقلاب مسیر آن را به وسیله جریان‌های مختلف ضد دین موجود در بدنه انقلاب منحرف کند. جریان‌هایی که با ثبات گرفتن انقلاب سعی درهدایت مسیر انقلاب به نفع خود و سردمدارانشان بودند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آنها با برقراری کودتا سعی در برقراری مجدد سلطنت پهلوی بودند. عدم موفقیت جریان‌های ضد‌انقلاب به عوامل مهمی بستگی دارد؛از جمله:۱. حضور رهبری الهی امام خمینی(ره) در سن ۸۱ سالگی، درهیچ جای تاریخ حضور رهبری با این سن را برای مدیریت یک کشور سراغ نداریم. پیامبر اکرم هم در سن ۴۰ سالگی رسالت الهی و رهبری امت را به عهده گرفتند.امام خمینی با تکیه بر قدرت الهی توانستند در مقابل همه اندیشه ها و قدرت های جهان بایستند. نقش موثر مردم و بصیرت آنها در کنار رهبری داعیانه امام خمینی در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران چشمگیر است
۲.خاموش‌کردن شعله‌های انقلاب اسلامی است؛ دشمن برای روی کار آمدن دولت موقت و ریاست جمهوری بنی صدر برنامه‌ریزی کرده بود ولی با مدیریت امام و بصیرت مردم، در این امر موفق نبودند.

شجاعی‌مهر گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تصمیم به فروپاشی انقلاب نوپای اسلامی ایران گرفت. هدف آن‌ها از فتنه کردستان، ترکمنستان و... تجزیه کشوربود. آنها برادران پاسدار،ارتشی و بسیجی را به عنوان قربانی جلوی پای عروس و دامادها سرمی بریدن که با بصیرت مردم این قائله خاتمه یافت.۳.حمله نظامی صدام به عنوان فردی با شخصیتی مرتجع و متعصب عرب بود که با هدف تصاحب خوزستان و اروند و جزایر سه گانه اقدام به حمله مستقیم علیه ایران کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: کشور ایران دارای نظامی نوپا بود وهنوز در مدیریت داخلی کشور مشکل داشت. ولی کشورعراق با ارتش منسجم و مجهز و سامان‌دهی شده و با پشتیبانی ۳۶ کشور جهان وارد نبرد نا‌متقارن با جمهوری اسلامی ایران شد. تمام جریان کفرازغرب و شرق علی رغم تمام اختلافات نظامی خود از جنگ سرد تا جنگ جهانی دوم، در زمینه حمله به تمامیت ارضی ایران با هدف بر اندازی نظام جمهوری اسلامی با هم متحد بودند. تحریم و ممانعت از پیشرفت همه جانبه ایران و تجزیه ایران در مدت یک هفته از اهداف این جنگ بود.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی‌مهر در ادامه افزود: کشور ایران با توجه به اینکه در۲ قرن گذشته ژاندارم منطقه بود طی عقد قرارداد ۵ ساله با کشور انگلیس قسمت‌های بزرگی از خاک ایران را به این کشور استعمارگر واگذار کردیم. پس از انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود تحریم‌ها ذره ای از خاک ایران را به خصم واگذار نکردیم.

به گفته وی: علت موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس مکتبی بودن ما بود. امام خمینی برای تمام اقشار جامعه در حوزه های مختلف از جمله: فرهنگ، اقتصاد و مدیریت نقش تعریف کردند. هر زمانی که از نقش مدیریت مردم دراداره جامعه فاصله گرفتیم ضرر کردیم. پشتیبانی روانی مردم و حمایت‌های آنان نسبت به رزمندگان در پشت جبهه از رموز موفقیت ما در این ایام بود.

شجاعی‌مهر در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت یک الگو بود و ما با استعانت از آن به پیروزی رسیدیم. امروز اگر از خط شهدا فاصله بگیریم سیلی سختی خورده و آسیب می بینیم. زیرا جامعه و جوانان ما دچار تهاجم فرهنگی می‌شوند. کشور آمریکا در جریان مبارزه با کرونا به دلیل نبودن روحیه معنویت و ایثار با توجه به وجود همه ی امکانات دراختیارشان دچار مشکل شدید شدند؛ ولی در ایران علی رقم تحریم به علت داشتن روحیه توکل به خدا، صبر، استقامت، دشمن شناسی و معرفت عاشورایی توانست بر مشکلات فائق آید.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها