مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا در گفت و گو با بسیج خبر داد

راه اندازی شورای صلح و سازش در سطح مساجد و پایگاه مقاومت بسیج

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا از راه اندازی شورای صلح و سازش در سطح مساجد و پایگاه مقاومت در سال جاری خبر داد و افزود: اختلافات حقوقی  در همان محله با حضور حقوقدانان بسیجی حل و فصل خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۸۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
علیرضا آرائی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ساری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اعلام اینکه  بیش از ۲ هزار ۲۰۰ حقوقدان عضو  سازمان بسیج حقوقدانان استان مازندران هستند، گفت: آموزش همگانی حقوق، و نیز  مشاوره حقوقی  یاوران عدالت از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان در طی سال گذشته بود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا با اشاره به مشاوره حقوقی  در سطح مساجد و مصلای نماز جمعه و همچنین دفاتر کانون بسیج حقوقدانان در شهرستان‌ها ادامه داد:‌مشاوره‌ها با  موضوعات حقوقی و کیفری جهت ارائه خدمت  به مردم قبل از شرایط کرونایی، حضوری صورت می‌گیرفت که امروزه  تلفنی انجام می‌شود. همچنین آموزش همگانی جهت ارتقای  بهداشت حقوقیجامعه با هدف پیشگیری از تشکیل پرونده‌های حقوقی  اجرا شده است.

آرائی در ادامه از راه اندازی شورای صلح و سازش در سطح مساجد و پایگاه مقاومت در سال جاری خبر داد و افزود: اختلافات حقوقی  درهمان محله با حضور  حقوقدانان بسیجی حل و فصل خواهد شد.

به گفته این مسئول این برنامه با تشکیل کارگروه حقوقدانان بسیجی و  با تشکیل هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان با حضور ریاست دادگستری کل استان  جهت اجرا به زودی به تمامی کانون‌ها  ابلاغ خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته حقوقدانان بسیجی بین مردم می‌رفتندو به مشکلات حقوقی آن‌ها می‌پرداختند، خاطرنشان کرد:‌حضور حقوقدانان در میان مردم باعث شده بود که مردم موضوعات خود را در رابطه با مسائل ارثیه، خانوادگی، معاملات، و .. مطرح کرده و مشاوره‌های حقوقی به مردم داده شود.  

آرائی به ارتقای بهداشت حقوقی جامعه تاکید کرد و خواستار شد: باهمکاری همه دستگاه‌ها و  نهاد‌ها بویژه  دستگاه قضا در مساجد و محلات  و همچنین در بقاع متبرکه می‌توانیم آموزش‌های حقوقی را برگزار کنیم تا  سطح دانش مردم از نظر حقوقی ارتقا یافته تا بتوان  از تشکیل پرونده‌های حقوقی جلوگیری کرد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا در پایان سخنان خود  با یادآوری طرح هر مسجد یک حقوقدان، افزود:‌این طرح در زمان ریاست آیت الله رئیسی اجرا شد و استان مازندران هم در مساجد شاخص و معروف یک حقوقدان دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار