تندیس همسر شهید نورخدا موسوی به عنوان زن فداکار لرستانی ساخته شود

جانشین فرمانده سپاه استان لرستان گفت: تندیس همسر شهید سید نورخدا موسوی به عنوان زن فداکار لرستانی در عرصه دفاع از انقلاب و اسلام ساخته شود تا بتوانیم الگو و اسطوره را برای نسل های آینده معرفی کنیم.
کد خبر: ۹۲۸۰۶۰۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار حبیب الله توکلی در مراسم تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ما در امتداد عاشورا و محرم حسینی بوده است اگر ۱۴۰۰ سال از حادثه بزرگ کربلا می گذرد و نتوانستیم در رکاب حسین بجنگیم، خدا را شاکریم که تولد ما و مقطع زمانی حیات ما طوری رقم خورد که در رکاب امام خمینی(ره) باشیم و دفاع مقدس را تجربه کنیم.

وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبری پیرامون تلاش مغرضانه برخی برای تحریف دفاع مقدس افزود: این هفته فرصتی است برای بیان واقعیت ها و حقایق جنگ، تشریح نقش اقشار مختلف مردم و مدیریت و فرماندهی امام (ره) و همچنین بیان مظلومیت ها؛ در دفاع مقدس طلبه، پزشک، دانشجو، معلم، کشاورز نیروی مسلح همه در کنار هم قرار گرفته و دریک سنگر روبه روی دشمن می جنگیدند که این ها همه از هنر امام بود.

جانشین فرمانده سپاه لرستان عنوان کرد: جنگ ۸ ساله با مشارکت مردم روز به روز پیش می رفت و بعد از عزل بنی صدر با مدیریت و فرماندهی امام(ره) و به کارگیری افراد متخصص و استفاده از نظراتشان چهار عملیات بزرگ طراحی شد که با پیروزی رزمندگان رقم خورد و سرنوشت جنگ تغییر کرد.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خواهران ما حضرت خدیجه، ام البنین، فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را الگو ی خود قرار دادند؛ هیچ صبری بالاتر از صبر زینب کبری نیست اگر مخابره پیام زینب(س) نبود امروز شاهد شکوه اربعین و این همه انسان آزاده نبودیم؛ خواهران ما در دفاع مقدس به تاسی از حضرت زینب(س) در کنار شوهران و مردان خود قرار گرفتند و نقش آفرینی کردند و نیمی از بار جنگ را زنان و خواهران انقلابی ما به دوش کشیدند.

سردار توکلی با اشاره به صبر و مقاومت و مدیریت بانوان ایرانی در نگهداری از همسران و فرزندان جانباز تصریح کرد: بانوان ما در آن شرایط خاص با شجاعت و استقامت برای دفاع از شهر و دیار خود اسلحه به دست گرفتند و امروز بر اساس آمار بیش از شش هزار خواهر شهید در ایران داریم و بیش از ۵۰۰ شهیده متعلق به استان لرستان است.

وی با بیان این که بسیاری دختران جوان ارثیه، جهیزیه، حلقه های طلا و جواهر خود را بدون این که کسی متوجه بشود در اختیار ستادهای پشتیبانی جنگ قرار می دادند بیان کرد: خواهران ما همپای مردان مسئولیت های سخت را به عهده می گرفتند بسیج خواهران زحمات زیادی کشیدند و امروز در همه شهرستان ها گردان های کوثر خواهر را با توان بالا داریم.

جانشین سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در این عمر ۴۰ ساله انقلاب سنگر و نوع خدمات تغییر کرده و همچنان خدمات ادامه دارد در دفاع مقدس خیلی از شهرهای ما بمباران شد و مهاجران و آوارگانی از استان های اطراف به استان ما آمدند اما زنان این مرز و بوم به خوبی میزبان آن ها بودند.

وی با یادآوری نقش بانوان ایثار و مقاومت همچون ناهید فاتحی و فرنگیس حیدرپور گفت: تندیس همسر شهید سید نورخدا موسوی به عنوان زن فداکار لرستانی در عرصه دفاع از انقلاب و اسلام ساخته شود تا بتوانیم الگو و اسطوره را برای نسل های آینده معرفی کنیم.

سردار توکلی عنوان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم برای ترویج عفاف و حجاب و تربیت فرزندان انقلابی و متعهد تلاش کنیم؛ ان شاالله در ادامه هم جوانان، مردان و زنان با غیرت در گام دوم انقلاب مسیر نورانی را با قدرت ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار