یادواره 270 شهید عملیات کربلای 5 استان اردبیل در موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۴۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰

یادواره شهدای عملیات 4 و 5 در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، عصر امروز یادواره 270 شهید عملیات کربلای 5  استان اردبیل با سخنرانی سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و روایتگری جواد صبور از فرماندهان دوران دفاع مقدسدر محل موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد.

 سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) در این مراسم گفت: میدان جنگ جلوه گاه مردان شجاع و خدایی است و در جنگ عیار انسانها محک خورد.

وی افزود: در میان شهدا افرادی بودند که در خانواده های ثروتمند بزرگ شده بودند و آنها از بهترین زندگی دنیوی چشم پوشی کردند و در گرمای داغ و سوزان جنوب رو در روی دشمن تا بن دندان مسلح بعثی مقاومت کردند و سرانجام نیز شهید شدند.

بابازاده با تأکید بر اینکه مسئولان باید در همه حال در کنار مردم باشند تأکید کرد: مردم در تمامی عرصه های سخت نظام و انقلاب صبورانه مقاومت و ایستادگی کرده اند و اکنون نوبت مسئولان است که به فکر معیشت و رفاه حداقلب مرد باشند.

در ادامه این مراسم  جواد صبور از فرماندهان دفاع مقدس به تشریح جزئیات عمیات کربلای 5 پرداخت و گفت: رزمندگان اردبیلی در قالب تیپ حضرت قائم به استعداد سه گردان در این عملیات نقش افرینی کردند.

 وی در ادامه سخنان خود به هماهنگی های عملیات کربلای 5 اشاره کرد و گفت: رزمندگان اردبیل در گردان های المهدی، اباصالح و انصارالحسین وارد معرکه شدند تا علاوه بر استحکام مواضع خودی به لشگر عاشوا فرصت تقویت و تجهیز دهند.

 وی با بیان اینکه در این عملیات برخی از گردان های اردبیلی برای سومین بار عملیات کردند گفت: در عملیات کربلای ۴ و ۵ فرماندهان اردبیلی همچون«میر محمود بنی هاشم» و « بنام علی محمدزاده» نقش آفرینی کردند.

وی از آیت الله مشکینی،ایت الله مروج و شیخ سعید اصغری نیاری به عنوان مربیان ایمان و استقامت رزمندگان اردبیلی نام برد و گفت: علما نقش مهمی در تقویت روحیه ایثار و شهادت رزمندگان داشتند.

 عکاس سعید زعفری هشجین

 

ارسال نظرات