به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

برگزاری یادواره ی شهدای دانش آموز در شهرستان ارزوئیه + تصاویر

یادواره ی شهدای دانش آموز به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس با شعار محوری « ما قوی هستیم » به همت بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۰۷۵۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ یادواره ی شهدای دانش آموز به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس با شعار محوری « ما قوی هستیم » به همت بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده و با همکاری آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

هفته‌ی دفاع مقدس بازمانده از شهدا و رزمندگان است

تهمتن کریمی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ارزوئیه ضمن خیرمقدم و با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی، سید و سالار شهدای کربلای ایران و الگوی شجاعت، دلاوری، مردانگی و خلوص نیت است.

وی با بیان اینکه امروز مدیون خون شهیدان هستیم، اظهار کرد: حضور ما در یادواره شهدا جهت تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، کسانی که در بهترین حالت خود به سوی خدا شتافتند، است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ارزوئیه در پایان خاطرنشان کرد: هفته‌ی دفاع مقدس جامانده از رزمندگان و شهدایی است که با حماسه‌ی آفرینی نگذاشتند یک وجب از این خاک به تصرف دشمن دربیاید.

امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا ثواب شهادت دارد

سرهنگ امام‌بخش فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، به تبیین آیه 169 سوره‌ی آل عمران پرداخت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: زنده بودن شهدا بدین معنی است که همواره یاد امام و شهدا در دل‌های ما زنده و پویا است و شهدا در بین ما و حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

سرهنگ امام‌بخش خاطرنشان کرد: شهادت والاترین و‌ ارزش مندترین مرگِ در راه خداست و در باب یادواره شهدا همین حرف برای ما چراغ راه است که مقام عظمای ولایت فرمودند: « زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا کمتر از شهادت نیست. » و امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا ثواب شهادت دارد.

فرمانده سپاه ارزوئیه در پایان با تشکر از برگزارکنندگان یادواره‌ی شهدای دانش‌آموز از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، مسئول بسیج دانش‌آموزی حوزه شهید فهمیده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن برپایی این مراسم تقدیر کرد.

 

حفظ دستاورد‌های دفاع مقدس از تحریف با ذکر و نام شهدا

حجت الاسلام سید‌ یوسف منصوری، امام جمعه ارزوئیه با بیان اینکه شهدا به مرحله‌ی واقعی خودشان رسیدند تصریح کرد: یک تحول درونی این‌چنین اتفاق بزرگ و سرنوشت سازی را رقم می‌زند و شهادت بالاترین توحید است.

امام جمعه ارزوئیه با بیان اینکه نسل امروز گاها از احوالات دوران دفاع مقدس جدا می‌شود خاطرنشان کرد: ما امروز نیاز داریم تا یاد شهدا را زنده کنیم که تاریخ هر زمان در حال تکرار و امروز هم مصداق « کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا » است.

حجت الاسلام سید یوسف منصوری عنوان کرد: ذکر نام و یاد شهدا در قالب همین یادواره های شهدا حرکتی بسیار خوشایند و پسندیده است که واقعیات دوران دفاع مقدس را بیان میکند و سبب حفظ این جریان از تحریف می‌شود.

وی با بیان اینکه نبود بصیرت و بینش سیاسی در جامعه مردم را از اصل ماجرا دور می‌کند، خاطرنشان کرد: تاریخ در حال تکرار است برای عدم فراموشی و جلوگیری از تحریف دشمنان‌ باید راه شهدا را مسیر خود قرار دهیم و وصیت نامه‌های شهدا را ببینیم چرا که ما مدیون به این نظام و انقلاب هستیم.

امام جمعه ارزوئیه بیان کرد: امروز جبهه جنگ عوض شده است و دشمن در عرصه جنگ نرم و فضای‌مجازی ورود پیدا کرده است و با گذشت بیش از دو دهه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همچنان تذکر می‌دهند.

وی با اشاره بر تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: سالیان متوالی اقتصاد مقاومتی مطرح است اما جامه عمل پوشاندن به این موضوع و رشد اقتصاد نکته‌ی قابل تامل است.

حجت الاسلام سید یوسف منصوری در پایان خاطر نشان کرد: شهدا داشته ها و انباشته های ما از دوران دفاع مقدس تا به امروز هستند و ما مدیون خون شهیدان هستیم.

برگزاری یادواره ی شهدای دانش آموز در شهرستان ارزوئیه + تصاویر

برگزاری یادواره ی شهدای دانش آموز در شهرستان ارزوئیه + تصاویر

برگزاری یادواره ی شهدای دانش آموز در شهرستان ارزوئیه + تصاویر

انتهای‌پیام/ فاطمه‌تاراش

ارسال نظرات