همایش قرآنی حافظان حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد

حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی طی همایشی قرآنی از حافظان و مربیان برتر قرآن تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۱۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی طی همایشی قرآنی از حافظان و مربیان برتر قرآن تجلیل کرد و از حجت الاسلام دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه، به منظور سخنرانی پیرامون دفاع مقدس و تبیین جایگاه قرآن در زندگی دعوت به عمل آورد.
دهقان نیری ضمن تبریک ایام دفاع مقدس و تقدیر از حافظان گفت: خداوند فرموده است: «شکر نعمت‌های الهی رابه جا آورید اگر راست میگویید.» این فرمان خداست که هرنعمتی را یاد میکنید یک الحمدلله هم بگویید. هیچ ذکری بالاتر از این نیست؛ و وظیفه‌ی دیگر بازگو کردن نعمت برای دیگران است و ظیفه‌ی دیگر یادآوری نعمت هاست. در اجتماعات وقتی دو نفر باهم حرف میزنند، همه اش از درد و رنج و مشکلات میگویند و کمتر از نعمت‌ها میگویند لذا خدا فرمان داده غافل از نعمت‌ها نشوید و شکر خدا کنید و نعمت‌ها بازگو کنید.
وی خاطر نشان کرد: یکی از نعمت‌ها هشت سال دفاع مقدس است. برخی‌ها فکر می کنند این نعمت نیست و جنگ و خرابی و کشته شدن‌ها بود؛ بعضی‌ها سعی میکنند از این نعمت عظیم،۸ سال دفاع مقدس، را کمرنگ کنند و می گویند اگر آمریکا و اسراییل بخواهند می توانند به ما حمله کنند ولی این‌ها بدانند که طبق فرمود ه‌ی مقام معظم رهبری شروع جنگ با آن هاست، ولی پایانش با ماست.
امام جمعه شاهدیه تصریح کرد: دشمن شناسی در این سال‌ها اصل است. ما چه دشمنانی داشتیم؟ آیا آن‌ها دشمنی شان را با ما به دوستی تبدیل کردند؟ دشمن همان دشمن است. شیوه عوض کرده. ما باید با گرامی داشتن این روز‌ها در هر سال به نسل امروز توضیح دهیم که چه شخصیت‌های عظیمی داشتیم.
وی نعمت دیگر را برشمرد و گفت: هیچ نعمتی به عظمت قرآن نیست. قرآن کتاب هدایت است. ناپلؤن وقتی قرآن را دید گقت: اگر بخواهید بر مسلمانان تسلط یابید قرآن را از آن‌ها بگیرید و دیگر این که اگر مسلمانان قرآن را سرمشق خود قرار دهند هرگز ذلیل نمی شوند. در قرآن ۱۱۶ بار خطاب آمده که اگر دنیا و آخرت را میخواهید راهش بازگشت به قرآن است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار