رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهر بیدخون تجلیل شدند

به مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهر بیدخون تجلیل شد.
کد خبر: ۹۲۸۱۱۱۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، سرهنگ مهدی حسن زاده فرمانده سپاه خاتم الانبیاء (ص) شهرستان عسلویه در آئین تجلیل از رزمندگان و ایثارگران شهر بیدخون به نقش رهبری و رزمندگان در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: دولت عراق فکر نمی‌کرد ایران رهبری دارد که با همراهی مردم و از خود گذشتگی رزمندگان می‌تواند هشت سال به دفاع از خاک‌های خود بپردازد.

حسن زاده اظهار کرد: ما توانستیم هشت سال جنگ را پشت سر بگذاریم و بتوانیم در این هشت سال علیرغم اینکه تمام دنیا در مقابل ما بود موفق و پیروز جنگ باشیم و برخلاف جنگ‌های دوره قاجار حتی یک وجب از خاک کشور نیز کم نشد.

وی تصریح کرد: امروز جا دارد از رزمندگان و خانواده شهدا تقدیر کنیم چراکه در سایه از خود گذشتگی این عزیزان امروز توانستیم با افتخار از هشت سال دفاع مقدس سخن بگوییم.

حسن زاده گفت: امیدواریم ما نیز بتوانیم در سایه هدایت‌های رهبر انقلاب ادامه دهنده راه شهدا و امام راحل باشیم.

وی اظهار کرد: امروز در دنیای پر آشوب کشور سربلند ایران ساحل امنی است که در دنیا جزو کشور‌های امن بشمار می‌رود.


وی اضافه کرد: اگر یک کشور به تنهایی توانست در مقابل دو ابر قدرت شرق و غرب با صدام بجنگد. در سایه آموزه‌های عاشورا و هدایت‌های امام راحل و رزمندگان و خانواده شهدا است که امیدواریم امروز نیز بتوانیم به تمامی مشکلات موجود کشور غلبه کنیم.


فرمانده سپاه عسلویه افزود: مراسم امروز برای قدردانی از رزمندگان و انتقال و معرفی فرهنگ دفاع مقدس مهم خواهد بود چراکه لازم است نسل امروز را با فداکاری‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

حسن زاده بیان داشت: امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات رزمندگان و شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس باشیم.


وی در پایان تاکید کرد: امروز باید مراقب راه شهدا باشیم. کسانی که به انقلاب و آرمان‌های مقدس شهدا و بیت المال خیانت می‌کنند عواقب آن را خواهند دید.

وی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله، علی رغم خسارات انسانی غیرقابل جبران و ضرر‌های مادی، آموختنی‌های زیادی دارد. در جریان جنگ ابتدا به دفاع کلاسیک پرداختیم، ولی در ادامه با اعتماد به جوانان، نه فقط کل خاک کشور را از اشغال دشمن آزاد کردیم بلکه توانمندی دفاعی را چنان بالا بردیم که سلطه‌گران جرأت تجاوز نیافتند.

وی با بیان اینکه بزرگان بسیاری را از دست دادیم، اما تجربیات بسیاری کسب کردیم، افزود: آخرین‌جنگی که ایران در آن شکست خورد جنگ ترکمانچای است جنگ هشت ساله موجب افتخار است که در آن حتی یک وجب از خاک ایران نیز به دشمن داده نشده است.


حسن زاده با اشاره به اینکه عزم رزمندگان اسلام موجب حفاظت از کشور شد گفت: باید قدردان کسانی باشیم که سردادند تا سر‌های ما باقی بماند و تکه تکه شدند تا کشور تکه تکه نشود و چه دل‌های سوخته‌ای که آرامگاه فرزندان شهیدشان را ندیدند و رفتند.



پایان خبر/
ارسال نظرات