مسوول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره خط امام دانشجویی پیش نیاز میدان کار و تلاش برای تحقق آرمان های انقلاب است.
کد خبر: ۹۲۸۱۱۷۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سید مسعود پرهیزگار مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در دوره خط امام بسیج دانشجویی با تاکید بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت بنیه معرفتی و مبانی معرفت دینی و انقلابی، به اهمیت طرح ولایت و دوره خط امام اظهار کرد: این دوره و طرح ها، آغاز کار تشکیلاتی دانشجویان است و پس از این مرحله است که باید وارد میدان کار و تلاش برای تحقق آرمان های انقلاب و اسلام شد.

پرهیزگار به لزوم همگامی معرفت و ایمان برای دانشجویان اشاره کرد و بیان کرد: طرح ولایت به تایید رهبر معظم انقلاب از جمله دوره هایی است که به تعمیق معرفت و شناخت دانشجو همراه با تقویت روح ایمان وی می پردازد و این دو در کنار همدیگر است که پیش برنده و روشنگر راه می باشد.

پرهیزگار به لزوم استمرار و تداوم آموزه ها پس از اتمام دوره تاکید داشت و اظهار کرد: این تازه آغاز راه کار ماست و می طلبد هم در استان و هم در کشور برنامه های مدون و مشخصی برای هدایت و حمایت خیل دانش آموختگان وجود داشته باشد و از سوی دیگر دانش آموختگان خود نیز با سلاح معرفتی که کسب کرده اند وارد میدان های مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی، اندیشه ای ، جهادی و غیره شوند.

وی افزود: معرفت و شناخت توام با ایمان یک سلاح است برای حرکت به سمت میدان های بزرگ و اهداف بلند و از اینجاست که کار جدی ما در میدان های مختلف آغاز می شود و تا پایان راه نباید حتی لحظه ای این سلاح معرفت و ایمان را از خود جدا کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد به انحراف فکری محتمل در بدنه جوان و دانشجوی کشور اشاره کرد و تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب در آخرین دیدار دانشجویی خود تاکید کرده اند، در صورتی که مبانی معرفتی فرد و افرادی سست و نامحکم باشد، بعید نیست در کوران های مختلف دچار تزلزل شده و به انحراف کشیده شوند.

سید مسعود پرهیزگار با اشاره به انحراف خوارج در آغاز اسلام ، ریشه بسیاری از انحرافات تاریخی را ضعف در مبانی معرفتی افراد و گروه ها دانست و بیان کرد: منافقین در دوران انقلاب اسلامی ابتدا با شعارهای دینی به جذب جوانان پرداختند ولی به دلیل ضعف در مبانی معرفتی، به انحراف کشیده شده و هزاران زن و کودک، پیر و جوان را بی گناه به شهادت رساندند.

پرهیزگار اظهار کرد: گروهک هایی نظیر فرقان نیز با شعارهای به ظاهر دینی و بدون پایه های معرفتی محکم، به ترور شخصیت هایی مانند شهید مطهری پرداختند.

وی نسبت به سطحی نگری و نگاه تک بعدی به برخی از مسائل و مشکلات در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: امروز نیز عده ای با شعار های زیبایی چون عدالت، حق و انصاف، با نگاهی ناقص و تک بعدی و غیر جامع به سمت و سویی کشیده می شوند که باید نگران آینده آنها بود؛ و وظیفه دانشجوی بسیجی این است که با تقویت پایه های انقلابی و محکم نمودن مبانی معرفتی اصیل، به آنها کمک نماید.

محمدکاظم منظور الاجداد معاون رشد و کادرسازی سازمان بسیج دانشجویی کشور، در ادامه
با اشاره به فرصت های پیش روی دانش آموختگان طرح ولایت، فضای پیش رو را فضایی روشن تصور کرد و گفت: با مجاهدت در راه خدا، شاهد گشایش و فرج در کارها خواهیم بود و در این صورت است که خداوند راه ها و برکاتش را نصیب مسیر ما می کند.

محمدکاظم منظورالاجداد تصریح کرد: هدایت و امدادهای الهی در مسیر مبازه و جهاد بیشتر و پر رنگ تر می شوند و خداوند وعده نصرت و یاری به کسانی داده که در راه او جهاد می کنند.
معاون رشد و کادرسازی سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: این جهاد امروز در عرصه های مختلفی ظهور و بروز دارد و می طلبد با نگاهی که به نصرت های الهی در جبهه های دفاع مقدس داشتیم، در میدان های امروز جنگ نرم به میدان عمل بیاییم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات