دادآفرین در نشست روشنگری پایگاه مطهره:
نشست روشنگری به مناسبت هفته دفاع مقدس در پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد با حضور سخنران "حجت الاسلام دادآفرین" برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۱۲۲۳
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام دادآفرین در نشست روشنگری پایگاه مطهره حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس نکات مهمی را در خلال گام دوم انقلاب برای رهایی از شرایط فعلی جامعه بیان کرد.
دادآفرین گفت: مساله مهمی که ما را دچار مشکل کرده و در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستیم عرصه فرهنگی و به خصوص مشکلات اقتصادی است و همین مساله مردم را به دو شق تقسیم کرده و همه اش به خاطر دو کلمه‌ی جنگ و صلح است. برخی دم از صلح و مذاکره و برجام و برخی دیگر دم از جنگ و مقاومت می‌زنند.
وی افزود:سوال مهم در این جا مساله خوب یا بد بودن جنگ است که دو نگاه ظاهری و واقعی وجود دارد. اگر با نگاه ظاهری بخواهیم به جنگ نظر بیندازیم بیشترش ضرر است مثلا در جنگ ۸ ساله بیش از ۷۵ درصد از سازه‌های نفتی جزیره خارک از بین رفت یا حدود ۱۲۵۰ نفر خانه و کاشانه شان را رها کردند و مجموعا حدود ۱۳۶۸ هزاز میلیارد هزینه و خسارت برای کشور به بار آمد.
داد آفرین در ادامه گفت: اگر با نگاه واقعی به جنگ بنگریم می‌بینیم که به چه منافعی دست یافتیم که فقط دو تا از آن را می‌گویم. یکی این که کشور با دست خالی و بدون تسحیلات و بدن داشتن نیرو‌های آموزش دیده‌ی زبده در مقابل ۵۰ کشور ایستاد و این یعنی تضمین کشور از هرجنگ نظامی دیگر. دوم این که بسیاری از استعداد‌ها در جنگ شکوفا شدند. مثلا حاج قاسم سلیمانی یک فرد روستایی و از خانواده کشاورز می‌آید و این گونه می‌درخشد تا جایی که آمریکا افتخار به شهادت رساندن چنین انسان بزرگی را به خودش نسبت می‌دهد و یا حسن باقری یک جوانی که به عنوان عکس بردار وارد جبهه می‌شود و بعد همین شخص زبده‌ترین فرمانده جنگی می‌شود که مغز متفکر عملیات نظامی ما شد.
دادآفرین در مورد این که جنگ تمام شده است یا نه گفت: یک زمانی جنگ در پشت خاکریز‌های شلمچه بود، ولی الان در شهر‌ها و خانه‌ها و در دل‌های افراد است به واسطه‌ی همین فضا‌های مجازی. دشمن لحظه به لحظه دارد کار می‌کند. جنگ فعلی‌ای که در دنیا نیاز به تدبیر دارد مشکلات اقتصادی است و مشکل این است که سیاستمداران ترسو وجود دارند که حل مشکل را در صلح و مذاکره می‌بینند، ولی تنها راه حل این مشکل مدیریت جهادی است. اصلا این وعده‌ی خداست که کسانی که در راه ما جهاد می‌کنند ما تدبیر و عقلانیت را جلوی چشمشان قرار می‌دهیم. پس نشان می‌دهد که مدیریت جهادی بن بست‌ها را از بین می‌برد و اصلا در مدیریت جهادی بن بست معنا ندارد.
ارسال نظرات