برگزاری نشست اجتماعی تحکیم بنیان خانواده با موضوع طلاق توسط بسیج جامعه زنان

نشست اجتماعی تحکیم بنیان خانواده با موضوع طلاق توسط پایگاه مقاومت کوثر جامعه زنان سپاه مقاومت بسیج در چرداول برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۱۲۵۲
|
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این نشست فرهنگی تربیتی با موضوع یکی از آسیب های اجتماعی با عنوان طلاق، که همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط پایگاه مقاومت کوثر جامعه زنان سپاه ناحیه برگزارشد، مسئول بسیج جامعه زنان خواهر شیرزادی اظهار داشت که طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که در چند دهه ی اخیر در اکثر کشورهای جهان رشد قابل توجهی داشته است.

در ایران هم به تبع این آسیب چه بخواهیم وچه نخواهیم وجود داشته و وجود خواهد داشت و عمق این آسیب اجتماعی زمانی آشکارتر می شود که نتایج پژوهشهای متعدد داخلی و خارجی در زمینه ی تأثیرات عمیق روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و حتی قانونی طلاق بر روی همه ی کسانی که به نحوی در آن ورطه آن می افتند ،در نظر گرفته شود.

ایشان در ادامه سخنانش ضمن توصیه به پرهیز از منجر شدن مشاجرات ناسازگاری ها به طلاق اظهار داشت : ممکن است در جریان زندگی یک زوج، گاه شرایطی پیش می آید که طلاق، این «مکروه ترین حلال خداوند» اجتناب ناپذیر می گردد.

در چنین شرایطی همچون هر موقعیت استرس آور دیگری در زندگی، لازم است به مقابله با آن پرداخت و در جهت به حداقل رساندن آسیبها و مشکلات ناشی از آن تلاش کرد ،که با اتفاق افتادن این امر کودکان و نوجوانانی که ناخواسته در معرض این پدیده قرار گرفته و ناچار به سازگارشدن با چالشها و تغییرات ناشی از آن می گردند، به لحاظ آسیب پذیری بیشتر، نیاز  بیشتری به توجه و مراقبت دارند.

مسئول  جامعه بسیج زنان چرداول در پایان صحبت هایش افزود :در زندگی مشترک لازم است که به بعد معنوی و الگو گیری از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پیروی از منش این بزرگواران ،توجه ویژه ای داشته باشید و شما بسیجیان به عنوان سفیران هدایت بایستی در بین اقوام و محله خود نقش بصیرت افزایی داشته باشید و در حد توان مانع اتفاق افتادن آسیب طلاق شوید و در این زمینه روشنگری نمایید.

 
 
ارسال نظرات