رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جهش ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب شیوع غیرقابل کنترل کرونا در کردستان می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۱۴۸۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرزین رضاعی صبح امروز در جلسه هم اندیشی اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان پیرامون برنامه‌های ملی و مذهبی نیمه دوم سال جاری، بیان کرد: وضعیت استان کردستان به سمت و سوی وخیم شدن در حوزه ویروس کرونا پیش می‌رود.

وی با اشاره به جهش گسترده ویروس کرونا در استان کردستان، اطهار کرد: متأسفانه روند شیوع ویروس در کردستان نگران کننده است و ادامه این وضعیت باعث می‌شود وضعیت و شرایط وخیمی در انتظار کردستان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به تغییر سن افراد مبتلا در استان کردستان، گفت: طی چند هفته اخیر سن افراد مبتلا در استان کردستان کاهش پیدا کرده است و افراد جوان بیشتر مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: در ماه‌های تیر و مرداد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدود ۹۰ درصد نیز رسید و با این همراهی مردم و ایثار کادر بهداشت و درمان، شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش پیدا کرد.

رضاعی یادآور شد: متأسفانه طی چند هفته اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بعضی از شهر‌های استان کردستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است و این روند ما را به شدت نگران کرده است و بدون شک روز‌های بسیار سختی را برای استان پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به ایثار کادر بهداشت و درمان در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: متأسفانه با گذشت زمان بی تفاوتی در بین مردم و مسئولان افزایش یافته و همه ما دچار روزمرگی شده‌ایم و این بسیار نگاران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در حال حاضر بیجار قرمز شده است و دیگر شهر‌های استان نیز به شرایط نارنجی و مرز هشدار رسیده اند و در صورت ادامه این روند، وضعیت کردستان به‌صورت کامل قرمز می‌شود.

وی خواستار همراهی بیشتر همه مردم و مسئولان در راستای مقابله با ویروس کرونا شد و گفت: کادر بهداشت و درمان در استان کردستان با ایثار و رشادت همچنان در میدان حضور دارند و انتظار داریم مردم نیز همراهی بهتری داشته باشند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات