حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه اصلی ترین دکترین نظامی ما روحیه ایثار و شهادت است، گفت: همه دستاوردهای علمی ما بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۰۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰

دستاوردهای علمی دانشگاهی مدیون انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، نشست تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  با حضور روسای دانشگاه های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی و فرهنگیان اردبیل به همراه مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با سخنرانی سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس((ع) و حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در  سالن اجلاس سپاه استان اردبیل برگزار شد.

لزوم تقویت برنامه های تاثیر گذار با محوریت گام دوم انقلاب در دانشگاه های اردبیل

حجت الاسلام عزیزاله عابدی مسئول دفتر  نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و 40 سالگی دفاع مقدس به  تبیین ارکان بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: جوانان، اصلی ترین مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب هستند و از آنجاییکه اغلب جوانان در محیط دانشگاهی هستند ینابراین دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون انقلاب ما در مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی قرار دارد، گفت: مسئولین دانشگاه ها لازم است در اجرای برنامه های دانشگاهی با اعتماد به جوانان و پشتیبانی از برنامه های انها این قشر فرهیخته را برای ورود به جامعه  و انجام ماموریت های گام دوم انقلاب حمایت کنند.

حجت الاسلام عابدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: هم افزایی و تعامل یکی از مهمترین اهداف بسیج دانشجویی در اجرای برنامه ها و ماموریت ها است.

وی به سخنان حجت الاسلام رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: وی معتقد است امروز فاصله زیادی بین منویات مقام معظم رهبری و اجرایی شدن انها در محیط های دانشگاهی وجود دارد و باید تلاش کنیم این فاصله ها به حداقل برسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دز بسیج اقشار استان اردبیل از معنویات به عنوان بالاترین و مهمترین کار دانشگاهی برای دانشجویان نام برد و گفت: توکل، توسل، و تزرع کلیدواژه هایی هستند که هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی در زندگی مردم به ویژه جوانان دارد.

وی با بیان اینکه امروز تعامل و هم افزایی در اجرای برنامه ها در بین اقشار مختلف بسیج در دانشگاه ها در اوج خود قرار دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا برنامه های اجرایی در دانشگاه ها با محوریت اخلاق و بصیرت انجام گیرد.

حجت الاسلام عابدی از فرهنگ سازی و مطالبه گری در کنار کارهای جهادی به عنوان برنامه های اصلی بسیج دانشجویی در دانشگاه ها نام برد و گفت: تمام تلاش دانشجویان بسیجی انتقال دغدغه های انقلابی مردم به مسئولان است.

وی به مباحث عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه ها در محیط های دانشگاهی مستلزم حمایت و پشتیبانی مسئولان است که انتظار داریم مسئولان دانشگاهی با اجرای برنامه های تاثیر گذار در این موارد از دغدغه های دانشویان انقلابی بکاهند.

پیشگامی سپاه در عرصه های انقلاب مثال زدنی است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز در ادامه این نشست با تمجید از فعالیت های سپاه در عرصه های انقلاب گفت: هر زمان سپاه در هر برنامه ای وارد شده ان برنتمه با موفقیت به سذانجام رسیده است.

وی با بان اینکه دشمن از صلابت، اقتدار و شجاعت سپاه می ترسد، گفت: این در سایه باورهای قلبی و عمل صادقانه است

حجت الاسلام حسنی به برنامه های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در اجرای برنامه های فرهنگی به خصوص انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان پیشگام بوده ست.

وی از خدمت رسانی مجموعه های سپاه به اقشار آسیب پذیر جامعه در ایام کرونا نیز قدردانی کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس نیز از جمله برنامه های تاثیرگذار در اجتماع است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در پایان سخنان خود به تمجید از سردار سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت پرداخت و گفت: طبق مفاهیم قرآن کریم برخی اشخاص در برهه هایی از تاریخ، خود یک ملت بودند و در عصر ما نیز حاج قاسم سلیمانی به این توفیق رسید و به امتی تبدیل شد که توانست استکبار را با ان هیمنه اش به خاک سیاه نشانده و جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

دستاوردهای علمی دانشگاهی مدیون انقلاب اسلامی است/ قرار گرفتن دانشگاه محقق اردبیلی در جمع برترین دانشگاه های جهان

دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست به دستاوردهای علمی آموزش عالی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: همه دستاوردهای علمی ما بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته و این به برکت وجود شهدا است که این فرصت و امکان را برای ما فراهم کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای کشور عزت و آبرو به ارمغان اورد گفت: دفاع مقدس، مولفه قدرت ملی ما است.

حبیبی از پیشرفت، تکنولوژی، امکانات نظامی و بنیه اقتصادی بعنوان مولفه قدرت برای کشورهای غربی و صنعتی نام برد و گفت: مولفه قدرت ایران نیز دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین دکترین نظامی ما روحیه ایثار و شهادت است، گفت: رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس این روحیه را به جهان دیکته کردند بطوریکه همین روحیه مهمترین عامل بازدارندگی آمریکا برابر ملت ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امروز روحیه شهادت طلبی در رگ های جوانان این مرز و بوم جاری است،

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به تشریح دستاوردهای دانشگاه محقق اردبیلی پرداخت و گفت: برای اولین بار دانشگاه محقق اردبیلی با قرار گرفتن در جمع 1500 دانشگاه در لیست تایمز، تراز علمی 600 تا 800 را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در این لیست نام 7 دانشگاه  ایرانی می درخشد گفت: این در حالی است که همسایگان ما با هزینه های میلیاردی پایین تر از ایران قرار دارند

حبیبی با بیان اینکه در این لیست 4 دانشگاه از ترکیه و 5 دانشگاه از عربستان قرار دارند، گفت: رشد علمی ایران در جهان بی نظیراست.

وی گفت: مراکز علمی کشور با پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی، امروز عزت و اقتدار ایران را به گوش جهانیان رسانده اند و دنیا می داند که ایران امروز قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست.

دانشگاه آزاداسلامی، دانشگاهی تحول آفرین است

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز به تشریح دستاورد های علمی، پژوهشی دانشگاه آزاد اردبیل پرداخت و گفت: این دانشگاه نیز با تحولات صورت گرفته در آن بیش از گذشته اسلامی تر شده است و با عملیاتی کردن برنامه های دانشگاه در تزار اسلام به سمت دانشگاه تحول افرین و جامعه محور در حرکت است.

وی از پدیده نفوذ به عنوان خطرناک ترین عامل پیش روی کشور نام برد و گفت: امروز باید بیش از گذشته مراقب باشیم تا عوامل دشمن در نهادهای اجتماعی و فرهنگی و علمی ما رخنه نکنند.

سخنرانی سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) و حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) از جمله برنامه های این نشست در اردبیل بود.

ارسال نظرات