خبرهای داغ:
مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم:
موسیقی‌دان و یکی از نوازندگان هنرمند گفت: هنرمندان باید حقایق ارزشمند دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۳۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،امیر حسن حاج ابراهیمی اظهار داشت: هنر توانایی انعکاس رویداد‌های مهم جامعه و همه حوادث و وقایع را در خود دارد و جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس یکی از رویداد‌های مهم جامعه ماست که با هنر باید به انتقال آن پرداخت.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: هنرمندان باید حقایق ارزشمند دفاع مقدس را با زبان هنر به جامعه معرفی کنند و آن‌ها در این عرصه دارای رسالت مهمی هستند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس حماسه‌ای بزرگ بود و هنرهایی، چون سینما و تاتر و هنر‌های تجسمی و از جمله موسیقی هم از این رویداد متاثر شد و هم در آن تاثیر گذار بود.

حاج ابراهیمی بیان کرد: در همه تحولات جامعه از انقلاب اسلامی و یا رویداد‌های قبل و بعد از آن، هنر و هنرمند دارای نقش مهمی است، چرا که هنرمند در جامعه‌ای زندگی می‌کند و دارای نگاه ویژه و خاص و دقیق و سرشار از عواطف انسانی است.

وی عنوان کرد: در هنرمند همه عواطف انسانی متبلور است و هنرمندی که مسیر هنر را به درستی پیموده است، تنها به جنبه اکتسابی هنر توجه ندارد، بلکه به تفکر و فلسفه‌ای می‌رسد که می‌تواند با تحلیل و درک درست خود از وقایع جامعه آن را بازتاب دهد و در آثار هنری این انعکاس و تاثیر را به خوبی نشان دهد.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم خاطرنشان کرد: یکی از ابزار‌های مهم و تاثیرگذار در هنر، موسیقی است و در طول این سالها، هنرمندان و آهنگ‌ساز‌های زیادی متاثر از ۸ سال دفاع مقدس به هنرنمایی پرداختند.

وی گفت: در موسیقی دفاع مقدس مسائل مهمی، چون جایگاه شهیدان، حماسه‌آفرینی رزمندگان و ایثارگران، اهمیت خاک و مرز‌های ایران، موضوع تجاوز دشمن به خاک کشور و جور و ستم مستکبران با زبان هنر روایت شده است.

حاج ابراهیمی افزود: این رویداد‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها برای هر هنرمندی دارای اهمیت و جایگاه باارزشی است و نه تنها در طول ۸ سال دفاع مقدس که پس از آن نیز در جشنواره‌های مختلف موضوع تاثیر رویداد‌های جنگ تحمیلی و ترسیم حوادث دفاع مقدس و زندگی رزمندگان و شهداء در قالب هنر مطرح شده است.

وی تصریح کرد: با گذشت سال‌ها از پایان دفاع مقدس، همچنان برخی از هنرمندان این رویداد‌های مهم خود را در هنر منعکس می‌کنند و به روایت دفاع مقدس و معرفی شهیدان و جانفشانی رزمندگان می‌پردازند.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم بیان کرد: امروز هنرمندان زیادی به ترسیم وقایع دفاع مقدس پرداخته و می‌پردازند که کاری بسیار با ارزش است، اما رسالت مهم هنرمند و متولیان فرهنگ و هنر جلوگیری از تحریف وقایع دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تحریف دفاع مقدس مستلزم آن است که هنرمندان صاحب اندیشه و بینش انقلابی و ارزشی با شناخت حد و مرز‌ها و پرهیز از غلو و بزرگ‌نمایی‌های خاصی که معمولا جهت‌دار است در این عرصه به هنرنمایی روی بیاروند و اثری فاخر برجای بگذارند.

حاج ابراهیمی عنوان کرد: هنرمند دارای بصیرت هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته وارد جریانات خاص فرهنگی و هنری و سیاسی و اجتماعی نمی‌شود و از کوران حوادث روزگار خود را حفظ می‌کند.

وی گفت: باید در انعکاس هنر با بینش و بصیرت وارد عمل شویم و از بزرگان هنر و بزرگان جامعه و اندیشمندان چه در حوزه مذهبی و تفکر روزمره جامعه تاسی بگیریم، این بزرگان قدم‌های بزرگی برمی‌دارند و به خوبی حرکت می‌کنند، چون مسیر را به درستی می‌شناسند.

مسئول انجمن موسیقی سازمان بسیج هنرمندان استان قم افزود: تاسی از بزرگان و اندیشمندان در هنر، یک عیار و معیار و شاخص درستی را به دست هنرمند می‌دهد تا کار‌ها و فعالیت خود را با آن بسنجند و مراقب باشند از مسیر دست منحرف نشوند.

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس یک میراث و گنجینه با ارزشی است که با روحیه ناب و مجاهدت‌ها و جانفشانی‌ها رقم خورد و هنرمند می‌تواند با معرفی جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت به انتقال ارزش‌های اخلاقی و معنوی دوران جنگ تحمیلی بپردازد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها