مدیرکل انتقال خون یزد:

اهداء تاکنون 300 مورد پلاسما، توسط بهبودیافتگان کرونا در یزد

مدیرکل انتقال خون یزد با اشاره به ضرورت مشارکت در پویش شکرانه سلامت، گفت: تاکنون 300 بیمار بهبودیافته کرونایی در استان یزد نسبت به اهدا پلاسمای خود اقدام کردند.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۴۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انتقال خون استان، دکتر نقی تقوائی با بیان این‌که از زمان شیوع ویروس کرونا مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش یافته است، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال ۲۳ هزار و ۶۲۶ نفر به به مراکز انتقال خون این استان مراجعه داشته که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۰۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: بیش از ۶۲ درصد مراجعه کنندگان اهدای خون در این مدت اهداکنندگان مستمر، بیش از ۲۵ درصد اهداکننده باسابقه و حدود ۱۲ درصد نیز برای بار اول خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در ادامه با اشاره به مشارکت پایین بانوان یزدی در امر اهدای خون گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان یزد طی شش ماهه نخست امسال، ۳.۶ درصد را بانوان و ۹۶.۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

تقوایی با بیان این‌که در این مدت ۳۴۴ نفر پلاسما آفرزیس و ۳۵۵ نفر پلاکت آفرزیس اهدا کردند، تصریح کرد: ۲۹ هزار و ۶۲۱ واحد خون و فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در استان و بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی نیز به استان‌های همجوار تحویل داده شده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: همه افراد ۱۸ تا ۶۰ سالی که به ویروس کرونا مبتلا شده و یک ماه از بهبودی کامل آن‌ها گذشته است، در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون یزد واقع در صفاییه، میدان ابوذر مراجعه نموده و ضمن شرکت پویش شکرانه سلامت در جهت نجات جان بیماران این اداره کل را یاری کنند.
ارسال نظرات