خبرهای داغ:
حجت الاسلام قدرتی گفت: از دی ماه سال گذشته با صدور دستورالعمل ریاست معظم قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته و 78 درصد این پرونده ها تا پایان شهریور ماه رسیدگی شدند.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۷۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به رشد میزان پرونده های معوق تعیین تکلیف شده گفت: از دی ماه سال گذشته با صدور دستورالعمل ریاست معظم قوه‌قضاییه در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن، رسیدگی جهادی به پرونده‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته و 78 درصد این پرونده ها تا پایان شهریور ماه رسیدگی شدند.


مقام ارشد قضائی استان افزود:طی مدت مذکور از 12910 پرونده در آغاز به اجرای دستورالعمل صادره تاکنون تنها 2851 پرونده باقی مانده و به 10059 پرونده رسیدگی شده است.


حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آمار پرونده های مسن و معوق گفت: بازرسی رئیس کل به همراه معاون قضایی و رئیس کارگروه ویژه رسیدگی به پرونده های معوق، از حوزه های قضایی شهرستان ها و تاکید بر رسیدگی مطابق با برنامه زمانبندی و ارایه راهکارهای لازم در این خصوص، برگزاری اوقات رسیدگی پرونده های زندانی دار از طریق ویدئو کنفرانس در ارتباط با زندان مرکزی استان قزوین و کاهش قابل توجه اعزام زندانیان به مجتمع های قضایی، تجهیز حوزه های قضایی و زندان های شهرستان بوئین زهرا جهت برگزاری اوقات رسیدگی از طریق ویدئو کنفرانس از جمله اقداماتی بود که در راستای تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده های معوق صورت گرفته است.


گفتنی است، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با4040 ، دادگاه های حقوقی شهرستان قزوین1933 و حوزه قضایی شهرستان تاکستان 1485 ، سه حوزه قضائی بودند که بیشترین آمار رسیدگی را به خود اختصاص داه اند.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها