خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

153 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم می رود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد در سال زراعی جاری ۱۵۳ هزار و ۱۸۲ هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت گندم برود.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۷۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی از این میزان ۴۸ هزار و ۱۸۲ هکتار به زیر کشت گندم آبی و ۱۰۵ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم است .

این مقام مسئول پیش بینی کرد : بر اساس برنامه ابلاغی حدود ۳۴۳ هزار تن گندم از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود.

وی ارقام کشت شده گندم آبی در مزارع کشاورزی استان را ؛ پیشگام ، پیشتاز ، سیروان ، سیوند و پارسی و گندم دیم را ؛ آذر ۲ ، باران ، سرداری ، اوحدی و هما ذکر کرد.

خمسه با اعلام اینکه کشت گندم دیم در مزارع کشاورزی استان آغاز شده است گفت : انشاله تا چند روز آینده کشت گندم آبی نیز در مزارع کشاورزی استان آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشت گندم در مزارع کشاورزی استان در سال زراعی گذشته اشاره کرد و اظهار داشت : در سال زراعی گذشته ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۰۶ هزار هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شده بود.

خمسه افزود : در سال گذشته ۳۴۱ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شد که ۲۱۱ هزار تن دانه گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده بود.

به گفته ی وی ؛ در سال زراعی گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم در مزارع کشاورزی استان تولید شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار