فرمانده پایگاه نمونه بسیج:

ایمان و اخلاص و ولایتمداری و بصیرت از ویژگی های بسیجی است

فرمانده پایگاه نمونه بسیج دبیرستان ولیعصر(عج) فرخشهر، ایمان، اخلاص، ولایتمداری و بصیرت را از ویژگی های یک بسیجی دانست.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۹۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه نمونه دبیرستان ولیعصر(عج) فرخشهر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ویژگی های یک بسیجی اظهار کرد:ایمان و اخلاص، ولایت مداری، بصیرت، اراده قوی و تلاش و کوشش و پرهیز از هرگونه غفلت و شتابزدگی از ویژگی های یک بسیج است.

سیدامیر حسین موسوی ، ادامه داد: همان ویژگی هایی که گفته شد و در کنار آن دارا بودن توان مدیریت و برنامه ریزی، درک عمیق مسائل حوزه مدیریتی، اهل مشورت بودن و در نهایت صبر و خوش خلقی از جمله ویژگی های بارز برای یک فرمانده بسیجی می باشد.

وی در تشریح رمز موفقیت در عرصه فرماندهی بسیج مدرسه گفت: فضای بسیج یک فضای معنوی، صمیمی و سرشار از اخلاص و یکرنگی است. اگر فرمانده پایگاه بتواند ضمن ایجاد اتحاد و یکدلی بین اعضاء و با برنامه ریزی، این مجموعه پر انرژی و با اخلاص را سازماندهی کند و کادر سازی نماید و به قولی تقسیم وظایف صحیحی در بین این مجموعه داشته باشد، خواهد توانست به همه اهداف خویش برسد.

موسوی، مهمترین دغدغه اش را این گونه توضیح داد:  اجرای منویات حضرت آقا و تلاش در جهت اینکه بتوانیم هر ساله و هر ماه با عملکرد خوب خویش گل لبخند را بر لبان نائب امام زمان(عج) بنشانیم، زیرا ایشان امید زیادی به موفقیت های نیروی بسیج دارند.

وی، در پاسخ به این سؤال که نقش بسیج در تحقق تمدن نوین اسلامی چیست؟، گفت: قطعا بسیج نقش مهم و اساسی در این زمینه دارد و برای رسیدن به این امر خطیر باید در ابتدا فرهنگ بسیج و بسیجی را شناخت و آن را درک کرد و به باور رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجی ثمره قیام خونبار حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در عاشورای 61 هجری است. بسیج شجره طیبه ای است که ریشه در فرهنگ بزرگ و باشکوه شیعه دارد.

وی افزود: اگر قدر این موهبت الهی را دانستیم، اگر قدردان اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم )، پیامبر و اهل بیت پاکش، امام زمان(عج) و نائب برحقش بودیم، آنگاه خواهیم دید که بسیج به عنوان طلایه دار واقعی و سرافراز فرهنگ و تمدن نوین اسلامی در سراسر جهان مورد ستایش قرار خواهد گرفت و ان شاءالله این گونه خواهد شد.

فرمانده پایگاه نمونه بسیج دبیرستان ولیعصر(عج) فرخشهر پیرامون مجموعه فعالیت های این پایگاه نیز گفت: بیشتر فعالیت های این پایگاه بسیج حول محور مسایل فرهنگی بوده به طوری که در سرلوحه آن برگزاری منظم نماز جماعت در مدرسه، برگزاری نشست های بصیرتی و همچنین هئیت های عزادرای است. همچنین گرامیداشت مناسبت های مختلف، برگزاری منظم جلسات حلقات صالحین، برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی، اجرای برنامه یادواره شهدا در قالب طرح لاله های روشن در مدرسه، از کار های واحد دانش آموزی ما بوده و علاوه بر این در ایام فاطمیه نیز برنامه های خاصی به اجرا در می آید .

وی، در پاسخ به این سؤال که برای زنده نگه داشتن یاد شهداء و ترویج فرهنگ شهادت چه باید کرد؟، اظهار داشت:  فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی ها و باورهای دینی مردم در طول سال از طریق رسانه ها، سازمان های مسئول و نشست ها، معرفی شهداء و ایثارگران به عنوان الگوهای راستین برای جوانان، پخش کلیپ  و فیلم با موضوع ایثارگری و شهادت و نمایش آن برای دانش آموزان و همچنین از موارد دیگر می توان به شرکت گسترده دانش آموزان مدرسه به مناطق راهیان نور اشاره کرد.

فرمانده پایگاه نمونه بسیج دبیرستان ولیعصر(عج) فرخشهر در زمینه فعالیت های جهادی نیز گفت: از جمله فعالیت های جهادی مدرسه برگزاری اردوی طرح هجرت به مدت یک هفته در محل مدرسه حضرت ولی عصر (عج) در عرصه رنگ آمیزی و مرمت ساختمان مدرسه بود. از دیگر موراد گروه جهادی این مدرسه شرکت در برنامه کنترل ورودی شهر در ایام نوروز جهت جلوگیری از ورود مسافران به دلیل شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا به داخل شهر  با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین (علیه السلام) فرخشهر را می توان نام برد.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: برای موفقیت و فتح قله های افتخار و پیروزی باید با سلاح ایمان و سعه صدر و بصیرت، عاشقانه حرکت کرد و هیچ چیز نباید مانع رسیدن به اهداف متعالی ما  شود.

موسوی، تصریح کرد: اتحاد و یکدلی رمز موفقیت در کار گروهی است و یادمان باشد که برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد و اخلاص داشت.

وی در پایان با تقدیر از زحمات مخلصانه و مشوقانه  مدیریت آموزشگاه جناب آقای مظفری و جناب آقای الیاسی مؤسس آموزشگاه و همچنین فرمانده حوزه دانش آموزی فرخشهر، گفت: در پایان تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج)، سلامتی و طول عمر با عزت برای امام خامنه ای و سربلندی روزافزون همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان و به ویژه بسیجیان همیشه سرافراز از خداوند بزرگ خواهانم.

گفتنی است؛ پایگاه بسیج دبیرستان ولیعصر(عج) فرخشهر در جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد جزء پایگاه های نمونه معرفی و تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار