خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانگی با اجرای طرح برق امید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به طرح برق امید گفت: این طرح با هدف مدیریت مصرف و کاهش ۱۰ درصدی برق در بخش خانگی در کشور اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۳۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانگی با اجرای طرح برق امیدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شیرزاد جمشیدی در دیدار حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح برق امید اظهار داشت: این طرح با هدف مدیریت مصرف و کاهش ۱۰ درصدی برق در بخش خانگی، عدم اعمال خاموشی به مشترکان، عرضه برق بیشتر در صنعت و حفاظت از محیط زیست در سطح کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح مشترکین به سه گروه کم‌مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند که برای هر کدام از گروه‌ها برنامه‌ها و راهکار‌هایی در راستای تثبیت وضعیت و همچنین اصلاح الگوی مصرف ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: مشترکینی که مصرف آنان در ماه‌های عادی ۸۰ کیلووات و ماه‌های گرم ۱۰۰ کیلووات باشد جزو مشترکین کم‌مصرف بوده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض خود بهره‌مند می‎شوند.

وی ادامه داد: مشترکینی که در ماه‌های عادی ۲۰۰ کیلووات و ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات مصرف برق داشته باشند جزو خوش‌مصرف‌ها هستند که این گروه با مدیریت مصرف مشمول پاداش می‌شوند.

جمشیدی یادآور شد: مشترکینی که مصرف آنان بیشتر از ۳۰۰ کیلووات باشد جزو گروه پرمصرف‌ها بوده و تلاش ما بر این است که با ارائه نکات و موارد لازم جهت مدیریت در مصرف برق، تغییر الگوی مصرف در این گروه را داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود ۲۴۴ هزار و ۱۸ مشترک خانگی در شهرستان همدان اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ هزار و ۵۷۲ مشترک معادل ۲۹ درصد کم‌مصرف، ۱۵۲ هزار و ۶۰۱ مشترک معادل ۶۲.۵ درصد خوش مصرف و ۸.۵ درصد جزو مشترکین پرمصرف خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در شهرستان فامنین نیز از ۱۲ هزار و ۶۷۳ مشترک خانگی، ۳ هزار و ۹۳۰ مشترک کم مصرف، ۷ هزار و ۶۷۷ مشترک خوش مصرف و ۸.۴ درصد پرمصرف هستند.

وی عنوان کرد: در طرح برق امید مشترکین خوش مصرف و پرمصرف با رعایت الگو و مدیریت و مصرف بهینه به سمت کم‌مصرف‌ها سوق داده می‌شوند.

جمشیدی اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که در سطح کشور و استان در راستای طرح برق امید در حال انجام است امیدواریم با تغییر نگرش مردم شاهد این اتفاق خوب و بهینه‌سازی مصرف انرژی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش دو پست در سطح شهرستان افزود: یکی از این پست‌ها، پست ۲۳۰ کیلوولت شهید همدانی در منطقه جنوب شرقی شهرستان در منطقه فقیره و حصار حاج شمسعلی بود که با پیگیری‌های برق منطقه‌ای برای تملک زمین، مشکلی که وجود داشت حل شد و نیازمند ۱۲.۵ میلیارد تومان هزینه برای تملک است تا دیوارکشی آن آغاز شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: در خصوص پست جهان‌آباد نیز کار انجام شده و زمین توسط شرکت شهرک‌ها واگذار شد و قرارداد برای دیوارکشی در حال انجام است و متقاضیان باید توسط شرکت شهرک‌ها معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در بحث بنکداران نیز که زیرساخت آن در پست بوعلی بود تنها شرکتی که ۲۶۹ انشعاب واگذار کرده شرکت توزیع برق استان بود و تمام زیرساخت‌ها فراهم است، گفت: در برق‌رسانی به مساکن ملی نیز برای استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ۹.۵ میلیارد تومان آن سهم شهرستان همدان است و در صورت جانمایی اجرای زیرساخت‌ها را خواهیم داشت.

جمشدی با اشاره به جذب عوارض روستایی اظهار داشت: از سال ۹۲ تا ۹۸ در مجموع حدود ۲۰ میلیارد تومان از این محل جذب کردیم که ۷.۵ میلیارد تومان مربوط به شهرستان همدان است.

وی افزود: ۲ میلیارد تومان نیز در سال ۹۹ برای شهرستان همدان در نظر گرفته شده که امید است تا پایان سال تخصیص یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در خصوص پارک علم و فناوری نیز نیاز به ۲ مگاوات بوده که برای راه‌اندازی فاز اول به دنبال عقد قرارداد برای تأمین برق هستیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پست همدان ۶ در داخل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: پست موبایل راه‌اندازی شده و سه خروجی دارد که برای ارتقای آن به ۱۲ خروجی نیز تجهیزات خریداری شده، اما مشکل زمین دارد که در صورت رفع مشکل پست دائمی خواهیم داشت و هم بار و طول فیدر را کاهش می‌دهیم و هم می‌توانیم ظرفیت در رینگ یک را تامین کنیم.

جمشیدی یادآور شد: در پست ۶۳ منطقه عبدالرحیم نیز پست موقت نصب و مشکل منطقه حل شده است و تا بهمن ماه سال جاری این پست ثابت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق، یک شرکت درآمد هزینه‌ای است، گفت: از همه مشترکین در تعرفه‌های مختلف انتظار می‌رود با پرداخت هزینه برق مصرفی خود ما را در خدمات‌رسانی مطلوب یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ هزار و ۱۱۰ انشعاب از محل قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز نصب شده است، افزود: در حال حاضر نیز ۵ هزار درخواست انشعاب داریم که در حال حاضر امکان واگذاری وجود ندارد.
انتهای پیام/


ارسال نظرات