خبرهای داغ:
فراخوان دعوت به همکاری ویژه برپایی اولین جشنواره بین المللی نسیم رحمت توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس و مرکز آفرینش‌های هنری استادان دانشگاه منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۸۲۰۶۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر حامد تقوایی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و معاون فرهنگی بسیج اساتید استان فارس با بیان اینکه جبهه استکبار، اخیراً بار دیگر خوی و منش اسلام‌ستیزی خود در مواجهه با رشد روزافزون گرایش به دین مبین اسلام را با توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) و مقدسات اسلامی نشان داد، عنوان کرد: این عمل وقیحانه که حکایت از ضعف و درماندگی آنان در برابر منطق قوی و مستدل آموزه‌های دینی اسلام دارد، در این برهه خاص و حساس جهان اسلام، اهداف متعددی را نشانه گرفته است که هوشیاری، تلاش فراگیر، آمادگی، روشنگری و حفظ وحدت جامعه اسلامی و آزادگان جهان را بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس اظهار داشت: در عرصه فرهنگی نیز دشمن باید به این نتیجه برسد که دوران بزن در رو تمام شده است، اگر یکی بزند ده تا میخورد و باید مانند عرصه نظامی به قدرت بازدارندگی برسیم. بنابراین معاونت فرهنگی بسیج اساتید استان فارس در نظر دارد پاسخ عملی مناسب و اثرگذار به این اقدام را با برگزاری جشنواره ادبی و هنری با عنوان نسیم رحمت در سرتاسر دنیا بدهد. فراخوان این جشنواره بین‌المللی به امید خداوند، حداقل به 6 زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و آلمانی در ماه ربیع الاول اعلام خواهد شد. این جشنواره در دو بخش ادبی و هنری و در قالب های شعر، رمان، داستان کوتاه، متن ادبی و دلنوشته، عکس، نقاشی، خوشنویسی، تایپوگرافی، پوستر، دیجیتال آرت و تایپوگرافی و با محوریت پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز از اقدامات صورت گرفته جهت آغاز به کار این جشنواره سخن گفت و افزود: تا کنون کمیته های مختلفی از اساتید دانشگاه های شیراز شامل کمیته زبان های خارجی تشکیل شده که آماده سازی پوستر فراخوان، سایت دریافت آثار و قوانین و فرمت دریافت آثار به زبان های مختلف را بر عهده دارند. همچنین کمیته روابط عمومی و بین الملل به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر فراخوان در کشور های مختلف دنیا در حال شکل گیری است.
 
تقوایی در توضیح این فراخوان ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس از کلیه دستگاه های فرهنگی و گروه های هنری برای مشارکت و همکاری دراجرای این جشنواره دعوت به عمل می آورد. 
 
علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 09132861892 تماس حاصل فرمایند.
منبع: شیرازه
ارسال نظرات
پر بیننده ها